Aktualności 20.02.2004
Bieżnikowanie opon wraca do łask
Niegdyś w Polsce bieżnikowało się wiele opon. Wtedy zabieg ten nie przynosił chlubnych efektów- regenerowane opony były nietrwałe i często niezdatne do ponownego użytku.

Bieżnikowanie sprawdzi się szczególnie w przypadku opon do samochodów ciężarowych.
Obecnie bieżnikowanie staje się ponownie modne, a to za sprawą środowisk proekologicznych. Współczesne metody bieżnikowania opon nieuszkodzonych (a jedynie z wytartym bieżnikiem) przynoszą dobre efekty, co wynika z trwałej konstrukcji opony. Bieżnikowanie wydaje się być dobrym rozwiązaniem biorąc pod uwagę skomplikowany proces utylizacji ogumienia.
Bieżnikowane opony do samochodów osobowych są o około 50 % tańsze od swoich nowych odpowiedników. Niestety testy opon bieżnikowanych wykazują, iż nie spisują się one najlepiej na mokrej nawierzchni. Poza tym szybciej ulęgają zużyciu i ciężko je wyważyć.
Inaczej sprawa wygląda z oponami do samochodów ciężarowych. Są one wykonane tak solidnie, że możliwe jest ich kilkunastokrotne bieżnikowanie. Duże opony często posiadają napis „Regroovable”, co oznacza, że maja one wystarczająco dużo gumy by pogłębić bieżnik.
Podsumowując: bieżnikowanie opon wydaje się najbardziej skuteczne w przypadku opon do samochodów ciężarowych (oraz terenowych). Do aut osobowych zalecane jest mimo wszystko kupno nowego ogumienia.