Aktualności 14.01.2005
Bridgestone - pierwsze wyposażenie aut francuskich
Dwóch czołowych producentów aut Europie, firma Peugeot i Renault, wybrało opony Bridgestone na pierwsze wyposażenie dla nowo wprowadzanych na rynek modeli samochodów.

Bridgestone Turanza ER300.
Kompaktowy komfort
Peugeot wyposaży swój najnowszy model segmentu mini ‘1007’ w opony Bridgestone Turanza ER300 w rozmiarze 185/60 R15 84H. Francuski producent wiąże ogromne nadzieje z wprowadzeniem na rynek tego modelu, planując roczną produkcję na poziomie 180 tysięcy samochodów. Kluczowym elementem, który ma przyciągnąć uwagę klienta w ‘1007’ są unikalne, otwierane elektrycznie drzwi boczne, umożliwiające łatwy dostęp do samochodu nawet w warunkach bardzo ograniczonej przestrzeni parkingowej.
Opony na wyposażenie ‘1007’ będą produkowane w fabryce w Burgos w Hiszpanii. Model ER300 to opona klasy premium stanowiąca połączenie komfortu z doskonałymi właściwościami jezdnymi w różnych warunkach pogodowych.
Komputerowo zaprojektowany wzór bieżnika zapewnia precyzyjne prowadzenie, doskonałe zachowanie w zakrętach oraz stabilność w jeździe na wprost przy dużych prędkościach, podczas gdy absorbująca wstrząsy konstrukcja karkasu zapewnia niezwykle płynną i komfortową jazdę.
ER300 oferuje doskonałe osiągi na mokrej nawierzchni dzięki zastosowaniu krzemionki w mieszance oraz środkowej części bieżnika zaprojektowanej dla zwiększenia przyczepności. Wzór bieżnika wyróżnia doskonałe odprowadzanie wody z obszaru kontaktu opony z nawierzchnią.

Bridgestone B250.
Po pierwsze: bezpieczeństwo
Renault wybrało nowe opony Bridgestone B250 w rozmiarze 165/65 R15 81T jako idealne wyposażenie najnowszego Modusa, auta segmentu MPV. Oparty na płycie podłogowej nowej generacji Clio, pięciodrzwiowy samochód osobowy jest wyższy, dłuższy i szerszy od aktualnie oferowanego super mini – Renault Twingo. Auto będzie produkowane w Valladolid w Hiszpanii w ilości ok. 300 tysięcy sztuk rocznie.
Bezpieczeństwo to główny czynnik, który brany był pod uwagę przez Renault przy projektowaniu Modusa. Nowy model może być wyposażony w sześć poduszek powietrznych, układ ABS oraz system kontroli trakcji. W tym kontekście opony Bridgestone to najbardziej logiczny wybór, ponieważ bezpieczeństwo to główny parametr branym pod uwagę przy projektowaniu B250. Opona wyróżnia się doskonałym hamowaniem na mokrej i suchej nawierzchni przy niezmienionych wynikach oporów toczenia. Wkrótce B250 zostanie wprowadzona do sprzedaży na rynek wtórny.
„Wybór naszych opon przez czołowych europejskich producentów samochodów jest dla nas powodem ogromnej satysfakcji” – twierdzi Didier Schneider, wiceprezes ds. Oryginalnego Wyposażenia w Bridgestone Europe. „Decyzja Peugeot’a o zamontowaniu na pierwsze wyposażenie ‘1007’ Turanzy, najwyższej klasy opony osobowej, potwierdza dążenie producenta do zaspokojenia potrzeb klienta zarówno w zakresie wyglądu samochodu jak i komfortu oraz radości podróżowania. W przypadku Renault Modus B250 z pewnością przyczyni się do wzmocnienia poczucia bezpieczeństwa odczuwanego przez kierowcę i pasażerów w tym najmniejszym wyprodukowanym dotychczas modelu segmentu MPV”.