fulda-laser-check

Aktualności 08.03.2004 Fulda Laser Check

Przeprowadzone w Niemczech badania techniczne wykazały, że niemal co drugi wypadek samochodowy spowodowany jest wadliwym profilem opon. Nasi specjaliści postanowili sprawdzić, na jakich oponach jeżdżą Polacy.

Fulda logo
Logo marki Fulda.

Fulda rusza do akcji!

Właśnie dlatego pod patronatem marki Fulda przeprowadzono w zeszłym roku Pierwszą Polską Akcję Bezpiecznych Opon. Akcja polegała na badaniu głębokości bieżnika opon samochodów zaparkowanych przed hipermarketami sieci Auchan w 11 miastach Polski, a w trakcie jej trwania przebadano 15 tysięcy pojazdów.

Bezpieczeństwo pod okiem lasera

Przeszkoleni ludzie, za pomocą precyzyjnego przyrządu pomiarowego - profilometru - skonstruowanego i opatentowanego przez inżynie- rów firmy Fulda, mierzyli głębokość bieżnika każdej z czterech opon zamontowanych w samochodach. Zastosowanie wiązki laserowej sprzężonej z przenośnym urządzeniem rejestrująco-drukującym umożliwiało dokonanie bardzo precyzyjnego pomiaru (z dokładnością do jednej dziesiątej milimetra), wydruku wyników oraz późniejszej analizy komputerowej.

Jak wypadli Polacy?

Wśród przebadanych ponad 60 000 tysięcy opon 18,3% miało głębokość bieżnika mniejszą niż 3 mm. Jak wiadomo, poniżej tej wartości zdolność do odprowadzania wody spod powierzchni opony wynosi tylko 30% możliwości nowej opony. Biorąc pod uwagę fakt, że co drugi wypadek spowodowany jest wadliwym profilem opon, wyniki te nie mogą nastrajać optymistycznie.

Polska na tle Europy

Polska ze wskaźnikiem 18,3% plasuje się na ostatnim miejscu w europejskiej klasyfikacji bezpieczeństwa. Spośród pozostałych krajów w Europie najgorszą sytuację odnotowano w Turcji, gdzie aż 16,1% kierowców jeździło samochodami wyposażonymi w opony, których głębokość bieżnika wynosiła mniej niż 3 mm. Najlepiej wypadli kierowcy w Szwajcarii, gdzie tylko 4,4% z nich użytkowało auta z oponami zagrażającymi bezpieczeństwu.

Szansa na poprawę - szansa na wyższą sprzedaż

Wśród pozytywnych aspektów przeprowadzonej akcji należy wymienić ten, że właściciele samochodów dowiedzieli się, jaki jest stan ich opon i jakie mogą być tego konsekwencje. Każdy z nich otrzymał wydruk ze szczegółowymi wynikami pomiarów i radami dotyczącymi dalszej eksploatacji ogumienia.