goodyear-ultra-grip-7

Aktualności 28.09.2005 Goodyear Ultra Grip 7

Goodyear wprowadził na rynek UltraGrip 7, nową oponę zimową z segmentu High Performance, w której zawarto innowacyjne technologie umożliwiające bezpieczniejszą jazdę zimą po mokrym błocie pośniegowym, śniegu i lodzie.

Goodyear Ultra Grip 7
Goodyear UltraGrip 7.

Nowa Goodyear UltraGrip 7 wyposażona jest w:

* lamele waflowe (tzw. waffle blades), zapewniające doskonałą trakcję w warunkach zimowych poprzez najnowocześniejszy system trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków bieżnika umożliwiający sprawną reakcję na mokrych i suchych nawierzchniach,

* nowoczesną technologię polimerową zwiększającą przyczepność w niskich temperaturach,

* podwójne rowki "V" (tzw. double V-grooving) zapewniające wyjątkowe właściwości trakcyjne na śniegu oraz większą odporność na aquaplaning w błocie pośniegowym i kałużach.

Przez kilka miesięcy w roku w znacznej części Europy pojawiają się opady śniegu, a średnie temperatury spadają poniżej 7o°C, przy częstych mrozach. Warunki drogowe stają się niestabilne, drogi niebezpiecznie śliskie, śnieg z miękkiego zmienia się często w lód lub błoto, a nawierzchnia staje się mokra. Kierowcy potrzebują opon zimowych, które pozostają elastyczne w niskich temperaturach i zapobiegają utracie przyczepności na tak śliskich nawierzchniach.

"Nowa UltraGrip 7 to najlepsza opona zimowa Goodyeara w historii, nie tylko na śnieg i lód, ale także w warunkach roztopów i mokrych nawierzchni" - powiedział Paul H. A. M. Joosten, dyrektor marketingu marki Goodyear na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. "Kierowcy z wielu krajów europejskich powinni zakładać opony zimowe dla własnego bezpieczeństwa - i to nie tylko z powodu śniegu, kiedy wybierają się na narty, ale także do jazdy po mieście, w czasie wycieczek na wieś i na autostradach - wszędzie tam, gdzie z powodu zimna i warunków pogodowych drogi są mokre lub zalega na nich błoto pośniegowe" - wyjaśnia Joosten.

Nowa technologia lameli waflowych 3D-BIS (system trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków)

Nowa opona Goodyear UltraGrip 7 wyposażona jest w nowoczesną technologię lameli waflowych, najnowszą generację lameli 3D-BIS - trójwymiarowego blokowania wzajemnych pozycji klocków bieżnika.

Opatentowany przez Goodyear system (3D-BIS) zwiększa ilość lamelek bieżnika w porównaniu z oponami z tradycyjnym bieżnikiem. Im więcej jest lamelek, tym większa przyczepność: duża gęstość lamelek daje dodatkową przyczepność na lodzie i śniegu, ponieważ klocki bieżnika "wgryzają się" w nawierzchnię poprzez otwarcie tuż przed zetknięciem z powierzchnią drogi.

Ścianki wewnątrz klocków bieżnika posiadają wypukłości i odpowiadające ich kształtom wklęsłości. Kiedy klocki bieżnika stykają się z drogą wypukłości wchodzą w umieszczone naprzeciw nich wklęsłości i łączą ze sobą otwarte części. W efekcie klocki bieżnika usztywniają się, dając większą kontrolę i stabilność jazdy, co czyni jazdę znacznie pewniejszą.

Opona z technologią Goodyear 3D-BIS posiada maksymalną możliwą ilość lamelek, dzięki czemu osiąga się doskonałe właściwości jezdne jeśli chodzi o aquaplaning zimą, na mokrej, pokrytej lodem i szronem nawierzchni, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich parametrów dynamiki jazdy, właściwych oponom klasy High Performance, wyposażonym w sztywne klocki i przeznaczonym do jazdy po suchej nawierzchni.

Nowa technologia lameli waflowych poprawia skuteczność blokowania wzajemnych pozycji klocków, zwiększając tym samym maksymalnie gęstość nacięć klocków bieżnika, a co za tym idzie poprawiając działanie opony w warunkach zimowych oraz polepszając jej trakcję i komfort użytkowania, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni zimą.

Nowa technologia polimerowa

Kauczuk silikonowy zastosowany w bieżniku opony UltraGrip 7 jest oparty na nowej technologii polimerowej, wykorzystującej specjalną żywicę zimową, dzięki której składniki bieżnika nie tracą elastyczność oraz zachowują odpowiednie parametry w szerokim zakresie temperatur. Nowy kauczuk zastosowany w bieżniku pozostaje elastyczny, zapewniając optymalne właściwości nawet w bardzo niskich temperaturach. Dzięki temu UltraGrip 7 daje lepszą przyczepność na zmarzniętych, zaśnieżonych i pokrytych błotem pośniegowym drogach.

Podwójne rowkowanie "V"

Kierunkowa konstrukcja kanału V-TRED o głębokich, podwójnych rowkach w kształcie litery ""V"", pozwala na zwiększoną wydajność w odprowadzaniu wody i błota pośniegowego, co z kolei skutkuje większą odpornością opony na zjawisko aquaplaningu na nawierzchniach pokrytych błotem pośniegowym i wodą przez cały okres jej życia.

Na drogach pokrytych śniegiem wydłużone klocki o wygiętych krawędziach zamieniają się w mocne "zęby" zapewniające wyjątkowe właściwości trakcyjne i unikalną precyzję kierowania. Połączenie podwójnego rowkowania "V" i nowoczesnego kauczuku jako składnika bieżnika sprawia, że nowa Ultra Grip 7 posiada niespotykane parametry jezdne w warunkach zimowych.

Mniej hałasu i większa żywotność opony

Inżynierowie Goodyeara zoptymalizowali również konstrukcję osnowy opony: sztywna podstawa bieżnika oraz wyjątkowa konstrukcja warstwy zewnętrznej zapewniają optymalne rozłożenie ciśnienia w oponie, co zwiększa żywotność i komfort użytkowania opony. W oponie UltraGrip 7 ciśnienie rozłożone jest równomiernie na całej jej powierzchni, co pozwala na optymalną przyczepność wewnątrz profilu toczenia na śniegu i mokrej nawierzchni oraz poprawia precyzję kierowania i zachowanie opony na nawierzchni suchej.

Projektanci opony skupili się także na obniżeniu poziomu hałasu toczenia UltraGrip 7. Lewy i prawy skrajny rowek zostały przesunięte, co obniża szumy powstające w trakcie jazdy i zmniejsza wibracje bieżnika.