Aktualności 14.03.2005
Maserati powraca na tor Sebring
Dwie wielkie legendy, Pirelli i Maserati połączą swoje siły w 12 godzinnym wyścigu na torze Sebring w marcu 2005. Maserati powraca na ten tor po prawie 50 latach nieobecności.

Logo Maserati.
To właśnie w Sebring w 1957 roku Juan Manuel Fangio i Jean Behra wygrali dwunastogodzinny wyścig prowadząc Maserati 450S wyposażony w opony Pirelli. Było to ostatnie zwycięstwo fabrycznego samochodu tej marki w USA.
19 marca 2005 w Sebring Maserati wystawi jeden model fabryczny MC12 startujący na najnowszej wersji opon wyścigowych Pirelli. Zespół będzie wspierany przez Risi Competizioni z Houston i Pirelli Tire North America. Podczas otwarcia sezonu MC12 poprowadzi Andrea Bertolini, a towarzyszył mu będzie kierowca testowy Pirelli - Fabio Babini. Nazwisko trzeciego kierowcy wkrótce zostanie ogłoszone.
Wyścigi w klasie GT1 (poprzednio GTS) w American Le Mans były ostatnio zdominowane przez zespół fabryczny Corvetty. W tym roku po raz pierwszy od kilku lat ten zespół będzie musiał się zmierzyć z teamem Maserati – Pirelli.
W zeszłym roku zespół Maserati startujący na oponach Pirelli zaznaczył swój powrót do sportów motorowych, zajmując dwa pierwsze miejsca na torze Zhuhai w Chinach, podczas ostatniej rundy FIA GT. Dwa MC12, należące do stajni AF Corse, w ostatnich czterech wyścigach sezonu dwa razy wygrały (pierwszy raz w Oschersleben, w Niemczech), trzy razy były na drugim miejscu i raz na trzecim.
Wyścigi zawsze odgrywały fundamentalną rolę w historii Maserati. Wiele spektakularnych zwycięstw Maserati odniósł właśnie na torach w USA. Od zwycięstwa w wyścigu Indianapolis 500, gdzie w latach 1939 - 1940 Wilbur Shaw wygrał na Maserati Tipo 8 CTF, Maserati zdominował wyścigi samochodowe w USA.
„To jest nie tylko sportowe wyzwanie. To także duża możliwość promocji Pirelli w momencie, kiedy osiągamy coraz lepsze rezultaty na rynku w amerykańskim” powiedział Guy Mannino, dyrektor Pirelli Tires North America. „Dzięki współpracy Pirelli z Maserati możemy tworzyć historię wyścigów samochodowych i dostarczać rozrywki fanom sportów motorowych w Stanach Zjednoczonych”