Aktualności 24.02.2005
Michelin Power Race - nowa opona motocyklowa
Michelin przedstawia Power Race - pierwszą na świecie oponę motocyklową do wyścigowej jazdy po szosie. Nowa rewolucyjna technologia, w której została wykonana opona (Two Compounds Technology) jest kolejnym krokiem naprzód w rozwoju opon szosowych do motocykli.

Michelin Power Race.
Technologia nawiązuje do przełomu dokonanego przez wprowadzenie technologii promieniowej w 1987 r., a także nowej mieszanki gumy „silica-reinforcement” w 1999 r. Na początku 2004 r. dzięki opracowaniu opony Michelin Pilot Power znacznie zmniejszyła się różnica pomiędzy oponami torowymi i szosowymi (Pilot Power jest oponą komercyjną wykonaną z materiałów identycznych co stosowane w oponach sportowych o największych osiągach). Dziś opona Michelin Power Race minimalizuje te różnice oferując użytkownikom właściwości opon szosowych przy jednoczesnym zapewnieniu uzyskania sportowych osiągów. Jest stworzona na bazie tych samych komponentów oraz technologii produkcji, co opony stosowane w wyścigach motocyklowych Grand Prix.
Dla przeprowadzenia tego technologicznego przełomu opracowano konsekwentną dwuczłonową strategię. Zakładała ona wykorzystanie badań prowadzonych w trzech centrach badawczo-rozwojowych Michelin i połączenie zdolności oraz rozległej synergii pomiędzy osiągnięciami sportowymi Michelin i liniami produktów komercyjnych. Nowatorskie rozwiązania znajdują zastosowanie we wszystkich oponach Michelin, zarówno do motocykli, jak i do samochodów osobowych, ciężarówek, samolotów, ciężkiego sprzętu budowlanego, a także rowerów. Osiągnięcie takiego rezultatu warunkowane było niezmiennie wysokim poziomem finansowania centrów badawczych Michelin, które utrzymuje się na poziomie 4,5 % wartości skonsolidowanej sprzedaży.
Michelin Power Race jest pierwszą wieloskładnikową oponą wyczynową dopuszczoną do użytku zarówno na szosach, jak i na torach wyścigowych. Nowatorskie rozwiązanie dostosowało oponę idealnie do wymagań jazdy wyścigowej. Inspiracją do nowej technologii była prosta obserwacja zachowania motocyklu w idealnie pionowej pozycji, kiedy opony stykają się z podłożem jedynie w centralnej części, a przy skręcie punktem styku jest bok opony. Na tej podstawie Michelin skonstruował oponę o wystarczającym współczynniku twardości. Gwarantuje on optymalne wykorzystanie opony w procesie przyspieszania i hamowania. Z kolei boki opony wykonane są z bardziej miękkiej gumy, dzięki czemu przy pełnym pochyleniu w trakcie skrętu zwiększa się przyczepność opony.
Michelin Power Race może być dostosowywana do szczególnych wymagań indywidualnych użytkowników i ich motocykli w zależności od mocy silnika. Lepszą przyczepność, nawet przy niskich temperaturach, opona zawdzięcza wysokiej miękkości użytego rodzaju gumy. W konstrukcji opon przednich i tylnich zastosowano sześć różnych rodzajów gumy, które dostosowują oponę do szczególnych wymagań.
Opony Power Race stworzone zostały w oparciu o komponenty opracowane specjalnie z myślą o zastosowaniu dla motocykli wyścigowych. Komponenty te są kombinacją trzech w 100% syntetycznych składników (MRSE – Michelin Racing Synthetic Elastomers, MMC – Macro-Molecular Compound, HTSC – High-Technology Synthetic Compound) identycznych ze zastosowanymi w motocyklowych oponach wyczynowych w sezonie 2004. Power Race są również produkowane w procesie technologicznym opon wyścigowych MotoGP, dzięki czemu łączą zalety opon wyścigowych i szosowych.
Michelin Power Race jest najlżejszą oponą na rynku: waży średnio 3,85 kg. Co więcej, łączna waga opon motocykla (średnio 9,7kg) jest mniejsza niż wszystkich innych dotychczas zaakceptowanych rozwiązań sportowych. Dzięki niższemu niż zwykle w oponach sportowych ciśnieniu. Power Race może być używana zarówno do jazdy szosowej jak i wyścigowej.
Aby ułatwić motocyklistom właściwy wybór opon odpowiadających ich szczególnym oczekiwaniom Michelin uruchomił w Internecie interaktywny przewodnik Tyre Guide. Tyre Guide daje proste rekomendacje oparte na pięciu podstawowych kryteriach takich, jak: temperatura, warunki pogodowe, rodzaj toru, sposób wykorzystania i rodzaj silnika. Połączenie tych kryteriów umożliwia stworzenie profilu użytkownika i wskazanie najodpowiedniejszego produktu.
Rozmiary Michelin opon Power Race:
Power Race Medium Power Race Soft
-
120/70 ZR 17 (58W)
-
110/70 ZR 17 (54W)
-
160/60 ZR 17 (69W)
-
120/60 ZR 17 (55W)
-
180/55 ZR 17 (73W)
-
120/70 ZR 17 (58W)
-
190/50 ZR 17 (73W)
-
150/60 ZR 17 (66W)
-
160/60 ZR 17 (69W)
Power Race Medium Soft
-
180/55 ZR 17 (73W)
-
120/70 ZR 17 (58W)
-
190/50 ZR 17 (73W)
-
160/60 ZR 17 (69W)
-
180/55 ZR 17 (73W)
-
190/50 ZR 17 (73W)