Aktualności 14.10.2005
Nowa opona zimowa Bridgestone do aut terenowych
Wraz ze wzrostem popularności szybszych, dużej mocy samochodów terenowych, przeznaczonych do jazdy po utwardzonych drogach takich, jak: BMW X5, X3, VW Touareg, Lexus RX300, Volvo XC90 i Porsche Cayenne europejscy kierowcy oczekują opon zimowych 4x4 zapewniających doskonałe prowadzenie, zwłaszcza przy wyższych prędkościach.

Blizzak LM-25 4x4.
Kierowcom zależy nie tylko na osiągach, ale również na komforcie i wyglądzie opon. Firma Bridgestone znalazła odpowiedź na te potrzeby. Jest nią nowa kategoria lamelowanej opony przeznaczonej na warunki zimowe, panujące na kontynencie europejskim: Blizzak LM-25 4x4. Opona ta zapewnia dużej mocy pojazdom terenowym najwyższej klasy prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, połączone z doskonałymi osiągami na śniegu i lodzie.
Szybki wzrost sprzedaży opon lamelowanych 4x4
W ciągu ostatnich 3 lat popyt na zimowe opony lamelowane 4x4 zwiększył się w Europie ponad dwukrotnie, osiągając poziom 600 000 w 2004 r. Obecnie sprzedaje się ich więcej, niż przeznaczonych dla krajów Europy Północnej opon 4x4 - bardzo dobrze sprawdzających się na lodzie, ale niedostosowanych do szybkiej jazdy po utwardzonych drogach. Nowa opona Blizzak LM25 4x4 jest więc doskonałą alternatywą dla istniejącej opony Blizzak DMZ3, która dzięki unikalnej technologii Multicell zapewnia maksymalną przyczepność na lodzie w surowych warunkach Północy.
Zaawansowane technologie produkcji zimowych opon osobowych
Przyczyną doskonałych osiągów opon 4x4 przy wyższych prędkościach i jednoczesnym zachowaniu dobrej przyczepności na śniegu i lodzie, jest świetnie sprawująca się, nowa generacja bieżnika wprowadzona w 2004 r w oponach osobowych LM20/25. W opracowaniu tego bieżnika pomogła zaawansowana technologia symulacji śnieżnej i wodnej używana do osiągnięcia pożądanej równowagi pomiędzy zachowaniem opony na zaśnieżonej, oblodzonej i mokrej nawierzchni. Z kolei symulacja rozkładu ciśnień na krawędziach bieżnika przydała się do określenia nacięć na klockach dla uzyskania najlepszego trzymania na śniegu. Trójwymiarowe ostre nacięcia bieżnika pozwoliły uzyskać lepsze osiągi na suchej nawierzchni i wysoki poziom osiągów w warunkach zimowych. Po stronie konstrukcji, zastosowano specjalne opasanie dla zapewnienia lepszej trwałości i lepszego prowadzenia przy wyższych prędkościach. Dzięki wysokiej zawartości krzemionki w mieszance, osiągnięto dobrą przyczepność na zamarzniętej nawierzchni i dłuższą żywotność opony.
Specjalne czynniki wzmacniające osiągi 4x4
Większe, sztywniejsze klocki i bieżnik, sztywniejszy dzięki podwójnej przekładce zastosowanej w oponach do rozmiaru 65, zapewniają ostrzejsze i bezpieczniejsze hamowanie na mokrym i suchym podłożu. Odporność na aquaplaning jest wyższa dzięki dwóm prostym rowkom, które przyspieszają odpływ wody z powierzchni kontaktu z nawierzchnią. W warunkach zimowych trakcję na śniegu i lodzie poprawiają dodatkowe nacięcia, o większym zagęszczeniu na brzegach. Stylizowane nacięcia na bocznej ścianie wzmagają urok opony 4x4. W oponach o rozmiarze 55 i poniżej, atrakcyjny trójkątny rant ochronny zabezpiecza oponę i felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi.
Szeroki wybór rozmiarów do wszystkich popularnych modeli samochodów
Popyt na opony o średnicy osadzenia od 16 do 18 cali, z indeksami prędkości T, H i V rośnie razem ze sprzedażą szybszych, dużej mocy samochodów z napędem na 4 koła. W sierpniu 2005 r. firma Bridgestone wprowadziła w Europie Centralnej i Północnej 17 rozmiarów LM25 4x4, z indeksami prędkości T i H oraz średnicą osadzenia od 15 do 18 cali. W 2006 r. pojawi się kolejne 11 rozmiarów.