opony-dunlop-na-motogp-2006

Aktualności 25.05.2006 Opony Dunlop na MotoGP 2006

Ponad 80% zawodników (69 na 84), walczących w motocyklowych mistrzostwach świata MotoGP 2006, ściga się na maszynach wyposażonych w opony Dunlop. 

Na każde zawody 20-osobowy zespół techniczny Dunlopa zabiera ze sobą 4000 opon, do których transportu potrzeba pięciu ciężarówek. W rozpoczętym 26 marca br. sezonie na oponach Dunlop ścigają się aż dwa zespoły motocyklistów w najwyższej klasie MotoGP, zwanej także klasą „błękitnej wstęgi” lub „królewską”.

Zaangażowanie, należącej do The Goodyear Tire & Rubber Company, marki Dunlop w motocyklowe mistrzostwa świata osiąga kolejny poziom. Opony Dunlop od lat dominują w dwóch niższych klasach motocyklowych mistrzostw świata. Wyposażone w nie maszyny o pojemności 250cc (centymetrów sześciennych) wygrywały przez ostatnie 13 lat z rzędu. Z kolei motocykle o pojemności 125cc, jeżdżące na oponach Dunlop, triumfowały przez ostatnie 9 lat z rzędu. W tym sezonie Dunlop będzie też walczył o mistrzostwo w klasie „błękitnej wstęgi” MotoGP. Podpisano bowiem kontrakty z zespołem Tech 3 Yamaha, na którego motorach YZR-M1 jeżdżą Hiszpan Carlos Checa i Brytyjczyk James Ellison oraz drugim zespołem Dunlopa w MotoGP - Pramac d’Antin Ducati z rajdowcami Alexem Hofmannem i Jose Luisem Cardoso.

Po intensywnych jazdach próbnych, w ubiegły weekend zawodnicy rozpoczęli sezon wyścigów. Pierwsze zawody, traktowane trochę jako wstęp do prawdziwej walki, odbyły się na torze Jerez de la Frontera w Hiszpanii. W kolejnych tygodniach oczy miłośników wyścigów motocyklowych zwrócą się na Katar, Turcję i Chiny, gdzie odbędą się trzy kolejne zawody z serii MotoGP.

Fani MotoGP bardzo interesują się startami Carlosa Checa, który ma już na koncie zwycięstwa w wyścigach w najwyższej klasie. Hiszpan, jeżdżący na wyposażonym w opony Dunlop motorze Yamaha, posiada bogatą wiedzę i doświadczenie, które są nieocenioną pomocą dla zespołów badawczo-rozwojowych Dunlopa.

MotoGP logo

Zawodnik teamu Tech 3 Yamaha jest pełen optymizmu i zapowiada twardą walkę w tym sezonie: „Uwielbiam swoją nową Yamahę. Znacznie się różni od tej, na której jeździłem w 2004 roku. Pozostaję również pod dużym wrażeniem możliwości opon Dunlop, a szczególnie przodu, który doskonale się spisuje i zwiększa moje zaufanie do maszyny. To bardzo ważne przy tak szybkiej jeździe. Dobrze współpracuje mi się z inżynierami Dunlopa i jestem przekonany, że dane, które udało nam się zebrać w ciągu sześciu tygodni testów pozwolą nam zwiększyć szanse w walce o miejsce na podium” – powiedział Carlos Checa.

James Ellison, drugi zawodnik zespołu Tech 3 Yamaha, podkreśla zalety swojego nowego motocykla i opon Dunlop, w które jest wyposażony: „Na początku nie szło mi gładko, ale im więcej jeżdżę tą supernowoczesną Yamahą, tym większe robię postępy. Po jeździe próbnej na mokrej nawierzchni w Katalonii, gdzie do ostatnich minut oficjalnej sesji zajmowałem najlepszą pozycję w rankingu, wiem, że jeżeli w czasie jakichś zawodów będzie padać, to na nowych oponach Dunlopa do jazdy po mokrej nawierzchni będę się czuł jak ryba w wodzie.”

„Rok 2006 przyniósł największe jak dotąd zaangażowanie Dunlopa w MotoGP. Stoimy przed nowym wyzwaniem w zawodach MotoGP. Wszystkie jeżdżące na oponach Dunlop zespoły wyścigowe MotoGP, jak i zespoły badawczo-rozwojowe oraz produkcyjne, obsługujące zawodników (w Birmingham w Wielkiej Brytanii i Kobe w Japonii), są całkowicie skoncentrowane na tym, aby ten sezon był jeszcze lepszy niż wszystkie dotychczasowe w historii startów Dunlopa w motocyklowych mistrzostwach świata” – powiedział Adam Baranowski, Menedżer ds. opon motocyklowych w Goodyear Dunlop Tires Polska.

Dunlop, marka opon należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów wysokiej jakości opon, o bogatej historii sukcesów w wyścigach motocyklowych. Wielu czołowych światowych producentów motocykli montuje opony Dunlop jako wyposażenie standardowe w produkowanych przez siebie pojazdach, włączając w to Aprilia, Benelli, BMW, Buell, Derbi, Ducati, Harley Davidson, Honda, HRD, Husaberg, Husqvarna, Kawasaki, KTM, MV Agusta, Peugeot, Piaggio, Suzuki, Vertemati oraz Yamaha.

Goodyear jest największym producentem opon na świecie, z siedzibą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 80 zakładach w 28 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 80.000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.