udzial-goodyeara-na-rynku-opon

Aktualności 26.05.2004 Udział Goodyeara na rynku opon

Ponad 50% polskiego rynku opon do samochodów osobowych i dostawczych należy do Grupy Goodyear, jak wynika z podsumowania roku 2003. Goodyear odgrywa też coraz ważniejszą rolę na rynku opon ciężarowych.

Rysująca się od kilku lat tendencja wzrostowa na polskim rynku oponiarskim utrzymała się w roku 2003, ponieważ wzrost potencjału rynku sięgnął w ubiegłym roku 5% - mówi Dominika Kraśko, dyrektor marketingu Grupy Goodyear w Polsce.  W sumie ponad połowa tego rynkowego tortu należała do nas. To znaczące osiągnięcie - dodaje.

Grupa Goodyear zamierza w roku 2004 utrzymać pozycje lidera branży oponiarskiej w Polsce - mówi Dominika Kraśko. Wprowadzamy nowe, innowacyjne produkty. Będziemy również aktywnie działać w zakresie marketingu i promocji produktów.

goodyear logo
Logo Goodyear.

W dalszym ciągu zmienia się struktura sprzedaży oferowanych na rynku opon. Sukcesywnie rośnie sprzedaż opon klasy HP o większej średnicy i znacznie wyższych parametrach w zakresie wytrzymałości i maksymalnej prędkości użytkowania. Wpływ na zmianę struktury rynku opon w Polsce ma rosnąca popularność samochodów klasy średniej i wyższej oraz znaczący spadek produkcji aut małolitrażowych (aż o 9%), wyposażonych w opony o małej średnicy.

Warto zaznaczyć, że w roku 2003 w strategicznym segmencie całostalowych opon ciężarowych Grupa Goodyear po raz kolejny uzyskała bardzo dobre wyniki. W tym segmencie obok opon marek Goodyear i Dunlop coraz większą rolę na polskim rynku zaczyna odgrywać - należąca również do koncernu Goodyear - marka Sava.