Barum Bravuris 2 195/60 R15 88 H

4,4
Wysyłka Gratis
Dostawa 25.10.2017r.
Bravuris 2
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
H (do 210km/h)
Data produkcji:
2017
Kraj produkcji:
Słowacja
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (13 opinii)
4,4 1111400
191 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

13 zebranych opinii 69% użytkowników poleca tę oponę 4,4 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
4,6 1111600 Dobra! snicker, 2011-09-22

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 3,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 3,0/6
Ukryj
Pokaż
Dobry stosunek jakości do ceny. Na suchym ideał. Na mokrym i na zakrętach lubi zaskoczyć, niestety na minus. Szybkie zużycie rekompensuje niska cena zakupu. 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,7 1117000 Średnia Paweł, 2011-04-21

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 2,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 3,0/6
Ukryj
Pokaż
opony wrażliwe na uszkodzenia w tej cenie chyba nie mają konkurencji ja jednak wolę dołożyć do produktu markowego 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,1 1111110 Bardzo dobra! wojak999, 2011-03-25

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Za tą cenę mogą być ! 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,1 1111110 Bardzo dobra! wojak999, 2011-03-25

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Za tą cenę mogą być ! 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,4 1114000 Średnia AŁ, 2010-05-19

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 3,0/6
  • Hałas: 3,0/6
  • Trwałość: 1,0/6
Ukryj
Pokaż
Opona w porządku, ale ma jedną istotną wadę - bardzo szybko zużyła się - 20000km 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,4 1111400 Dobra! Łukasz, 2010-03-30

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
BRAK 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,9 1111900 Dobra! Robert_N, 2009-10-07

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Opona bardzo dobra, auto jedzie jak "po totach". jak najbardziej ponowny zakup. 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,2 1111200 Dobra! wojtek C-MAX, 2009-10-06

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 3,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Barum = odpowiedni stosunek jakości do ceny.. Najeździłem na razie mało bo 15tys, ale jestem bardzo zadowolony. C-max stawia duże opory powietrza sam w sobie więc opony są niemal niesłyszalne, nie zauważyłem również nadmiernego zużycia bieżnika. Pewne jest i to jest minus, że opona ta traci bardzo dużo przy deszczu.. przy agresywnej jeździe ESP potrafi zamrugać a podczas mocnego hamowania opony "ucekają" wydłużając drogę hamowania (mam profil 225 więc zazanczam nie myszkują na boki a jedynie uciekają do przodu..) pozdrawiam 2 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,7 1117000 Średnia Gabryś, 2009-10-05

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 2,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Polecam,tanie, dobra marka i w miare sie sprawuja, lekkie auto i dobrze sie trzyma drogi,o to chodzi z zimówkami!!! 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,9 1119000 Średnia radio ga ga, 2009-04-29

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 3,0/6
  • Trwałość: 3,0/6
Ukryj
Pokaż
Na suchym bywało fantastycznie. Na szybkich łukach było bardzo przyczepnie i bezpiecznie. Na mokrym - szok! bywało, że ten 105 konny samochód jadąc w deszczu pod górę zerwal na 3-ce przyczepność! Wg mnie opona daje duże wyczucie drogi ale na mokrym potrafi szybko i bez ostrzeżenia zerwać przyczepność. Na plus trzeba zaliczyć fakt, że jeśli nie spanikujemy za bardzo przy uślizgu opona dość szybko odnajduje przyczepność i można jechać dalej. Trzeba się tej oponki trochę nauczyć. 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    195/60 R15.
    Jej indeks prędkości - H - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Typ: opona letnia.

    Przeznaczenie: samochody osobowe.

    Rozmiary: 15-20''

    Marka Barum (należąca do koncernu Continental ) wprowadzi w 2007 roku na rynek swoje pierwsze opony z asymetrycznym bieżnikiem – Bravuris 2. Nowe opony dostępne będą początkowo w 16 rozmiarach ( od 16 do 20 cali ) między innymi z indeksem prędkości do 300 km/h. W oponach asymetrycznych wewnętrzny i zewnętrzny wzór bieżnika pełni inną funkcję i zapewnia bezpieczeństwo jazdy oraz dobre reakcje kierunkowe nawet przy wyższych prędkościach. Duże, solidne bloki bieżnika na zewnętrznej krawędzi zapewniają optymalną przyczepność, niezbędną do bezpiecznego pokonywania zakrętów. Na wewnętrznej krawędzi opon, specjalne nacięcia pomiędzy większą liczbą bloków bieżnika powodują szybsze odprowadzanie wody z powierzchni styku z podłożem, co przekłada się na bezpieczną jazdę po mokrej nawierzchni. Trzy szerokie otaczające oponę żebra w środkowej części bieżnika opon Bravuris 2 odpowiadają za doskonałą charakterystykę jazdy na wprost, dużą stabilność oraz krótką drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Nowe wyczynowe opony Bravuris 2 zawierają w swym wnętrzu dodatek krzemionki, co zapewnia im dobrą charakterystykę na mokrej nawierzchni oraz optymalny opór toczenia. W porównaniu z poprzedniczką, opona Bravuris 2 ma o 5 proc. krótszą drogę hamowania na mokrej i o 3 proc. na suchej nawierzchni. Oprócz elementów konstrukcji umożliwiających bezpieczną, sportową jazdę inżynierowie marki Barum uwzględnili w swoich pracach także kwestie ekonomiczne. Zarówno bardzo płaski kontur opon, jak również składniki bieżnika zostały dobrane w taki sposób, że o ponad 15 proc. wydłużono przebieg eksploatacyjny w porównaniu z poprzednią generacją opon Bravuris. Udoskonalony wzór bieżnika to także większy komfort jazdy.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).