BFGoodrich Long Trail T/A Tour 225/75 R16 106 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 6-7 dni roboczych
Long Trail T/A Tour
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
106 (do 950 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
540 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    225/75 R16.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 106 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 950 kg.
  • BFGoodrich przedstawia nową oponę Long Trail T/A Tour przeznaczoną dla samochodów 4x4 poruszających się głównie po nawierzchni asfaltowej. Dzięki budowie bieżnika nowy model pozwala na pewną i komfortową podróż, zapewniając przy tym wysokie osiągi na drogach szutrowych.
    W bieżniku opony BFGoodrich Long Trail T/A Tour zastosowano szereg rozwiązań, których efektem są bardzo dobre właściwości jezdne. Opona jest intensywnie lamelowana i wyposażona w szerokie kanały wzdłużne i poprzeczne. Dzięki tym elementom zapewnia ona o wiele lepsze osiągi, prowadzenie w zakrętach i krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Bardzo ważnym elementem bieżnika nowej opony jest masywne żebro centralne, które zostało tu wzmocnione licznymi mostkami. Dzięki niemu opona prowadzi się pewnie na suchej i mokrej nawierzchni. Wspomniane mostki, które pojawiły się w żebrze centralnym powodują jego usztywnienie, co poprawia precyzję prowadzenia w zakrętach. Droga hamowania na suchej jezdni, podobnie jak podczas deszczu, skróciła się w porównaniu do poprzednika.

    Cechy:
    - doskonała przyczepność i hamowanie na mokrej nawierzchni
    - wyjątkowe osiągi na suchych nawierzchniach
    - funkcjonalność na wszystkich rodzajach nawierzchni
    - wysoki komfort prowadzenia

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).