Continental ContiSportContact 5P 235/40 R18 95 Y

Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
ContiSportContact 5P
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
95 (do 690 kg)
Indeks prędkości:
Y (do 300km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
785 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    235/40 R18.
    Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 95 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 690 kg.
  • Continental ContiSportContact 5 P to letnia opona dla szybkich samochodów o wyjątkowo mocnych silnikach, także z napędem na tylną oś. Masywne i elastyczne bloki na zewnętrznym barku oraz solidne centralne żebrowanie gwarantują znakomitą przyczepność i stabilność prowadzenia, co pozytywnie wpływa na Twoje bezpieczeństwo nawet podczas szybkiej jazdy. Solidne centralne żebrowanie oraz łączone bloki bieżnika gwarantują optymalne przenoszenie siły kierowania na drogę, co gwarantuje perfekcyjną precyzję kierowania i sportowe właściwości jezdne. Opona występuje w dwóch wariantach: na oś przednią i tylną.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).