Cooper Weather-Master WSC 235/75 R15 109 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
Weather-Master WSC
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
109 (do 1030 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
495 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    235/75 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 109 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 1030 kg.
  • Zaprojektowane szczególnie na zimę dla samochodów 4x4 opony Cooper Weather-Master WSC doskonale sprawdzają się nawet w trudnych warunkach. Zapewniają stale bezpieczeństwo i stabilność prowadzenia pojazdu.

    Kierunkowy bieżnik z licznymi lamelami – poprawia przyczepność na śniegu, lodzie, błocie pośniegowym i wodzie, zapobiegając poślizgom i poprawiając trakcję.

    Mieszanka gumowa z wysoką zawartością krzemionki – wspiera bezpieczeństwo jazdy nawet w mocno ujemnych temperaturach, zużywa się równomiernie i powoli.

    Precyzja jazdy – duża liczba krawędzi i rowków poprawia kierowanie i sprawia, że samochód szybko reaguje na ruchy kierownicą.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).