Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
36
zebranych opinii
41%
użytkowników poleca tę oponę
3,7
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
205/55 R16.
Jej indeks prędkości - W - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 270 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
-
Dębica Furio jest jedną z lubianych propozycji polskiego producenta na lato. Jako Oopona kierunkowa zachowuje swoje właściwości także przy wyższych prędkościach dzięki specjalnej zoptymalizowanej budowie. Z nią jazda zarówno w deszczu, jak i na suchej nawierzchni stale będzie dynamiczna i bezpieczna.
Typ opony: letnia
Rozmiary opony: 14-17 cali
Bieżnik opony: kierunkowy
Klasa: ekonomiczna
Zastosowanie: samochody osobowe
Dębica to polski producent aktualnie należący do koncernu Goodyear. W swoim asortymencie ma on szeroki wybór opon dla samochodów różnych rodzajów. Dębica Furio została opracowana jako opona High Performance dla samochodów należących do średniej i wyższej klasy, w tym do aut sportowych i kierowców lubiących szybką i dynamiczną jazdę. Model Furio został wyposażony w dopracowany bieżnik kierunkowy z agresywną rzeźbą centralnego żebra, rowkami obwodowymi, dużymi blokami w strefie barkowej oraz rowkami promieniowymi, aby gwarantować przyczepność niezależnie od warunków panujących na drodze. To opona zapobiegająca aquaplaningowi, wydajnie pracująca nawet w deszczu. Dębica Furio stabilizuje trakcję i poprawiające precyzję sterowania, co jest istotne w przypadku szybkiej jazdy. Dodatkowym atutem modelu jest niski poziom hałasu oraz wytrzymałość.
Dębica Furio jest niedrogą oponą przeznaczoną głównie dla amatorów sportowej jazdy. Dzięki kierunkowemu bieżnikowi sprzyja bezpieczeństwu na mokrych i suchych nawierzchniach, także przy rozwijaniu wyższych prędkości i na zakrętach, by dawać wysoką satysfakcję i komfort podróżowania.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).