Fulda ECOCONTROL 175/65 R14 82 T

4,8
Wysyłka Gratis
Dostawa 22.08.2017r.
Indeks nośności:
82 (do 475 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2017
Kraj produkcji:
Tajlandia
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (129 opinii)
4,8 1111800
144 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

129 zebranych opinii 84% użytkowników poleca tę oponę 4,8 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,0 111110 Bardzo dobra! Roger, 2011-07-24

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Pomimo wysokich ocen jakie wystawilem spodziewalem sie czegos wiecej po tych oponach. Nie przejecham na nich az jak duzo. Super oponki na sucha nawierzchnie - sa ciche i dobrze trzymaja sie asfaltu. Gorzej wypadaja na mokrym. W tedy robia sie glosne. Nie polecam wjezdzac nimi z duzymi predkosciami w glebokie kaluze. Podczas jazdy po mokrym asfalcie z duzymi predkosciami swietnie odprowadza wode i zachowanie samochodu jest dosc przewidywanle. Podczas chamowania w gorace dni bardzo szybko zaczynaja piszczec. Duzym plusem tych opon sa niskie opory toczenia - spalanie znacznie mi spadlo w porownaniu z poprzednikami. Polecam oponke jesli tylko ktos nie jezdzi ostro po deszczu i lubi omijac glebokie kaluze. 13 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
6,0 111111 Rewelacja! Maniutek, 2011-07-10

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
Myślę że to niezła oponka, nawet zimą spisywała się dobrze. 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
2,9 1190000 Słaba maniek, 2011-03-18

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 3,0/6
  • Hałas: 3,0/6
  • Trwałość: 2,0/6
Ukryj
Pokaż
witam opona bardzo słaba pod względem przyczepności szczególnie na mokrej nawierzchni zarówno przy szybszym starcie oraz hamowaniu poza tym po przejechaniu 30000 zdjąłem je na zimę na wiosnę założyłem i po pewnym czasie zaczęły bić [ byłem u klei-łaty i stwierdził że trzy opony to złom biją góra dół ]i musiałem kupić nowe 5 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,6 1116000 Średnia Serwek, 2011-01-09

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 1,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Po zakupie byłem z nich zadowolony, lecz teraz po 30000km jest masakra, opony mają bicie i nie dają się wyważyć, jest 6mm bieżnika, a opony nie nadają się do jazdy, bo szarpie kierownicą. 5 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,2 1111200 Dobra! Kciukuczek , 2010-11-02

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 3,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
całkiem dobra cena co do jakości można pokusić się co do kupna dawałem niezły wycisk tym oponą i powiem wam że się trzymają dobrze polecam naprawdę godne uwagi 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,8 1118000 Średnia spaiki, 2010-10-06

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 1,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
jak dlamnie za głośne 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,9 1111190 Bardzo dobra! Kris, 2010-04-13

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
bardzo fajne oponki. na pewno zdecydowałbym się jeszcze raz. ale zanim mi się zetrą, to może już tylko ich następczynie będą w sprzedaży - mam nadzieję, że jeszcze lepsze. 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,8 1111800 Dobra! Piotr D, 2010-04-11

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Bardzo dobra opona. Bardzo głęboki bieżnik dzięki czemu opona starczy na wiele kilometrów. 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,5 1111500 Dobra! Mr Karramba, 2010-04-10

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 3,0/6
Ukryj
Pokaż
Kupilem bo wyczytałem że są świetne na deszczu - mnie pare razy mocno zawiodły. Na dodatek mam mocno pościerany ranty opon (miejsce gdzie bieżnik styka się z bokiem opony, sam "róg"). Żeby nie było że mam krzywe auto czy coś, zimowe Vredestein Snowtrac 2 nie są w ogóle wytare w tych miejscach. Do spokojnej jazdy polecam - ja jeżdzę agresywnie. 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,7 1111700 Dobra! ford, 2010-03-07

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
opony ok polecam, dealne na mokre nawierzchnie 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    175/65 R14.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 82 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 475 kg.
  • Fulda EcoControl to nowoczesne opony letnie średniej klasy, które doskonale nadają się zarówno na suchą, jak i mokrą nawierzchnię. Specjalny bieżnik i mieszanka gumy gwarantują przyczepność zapobiegając poślizgom oraz zwiększając bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Fulda EcoControl to wielokrotnie wyróżniana opona w testach ADAC.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary: 13-16 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: średnia

    Zastosowanie: osobowe

    Fulda do uznana marka w branży, oferuje ona swoim klientom szeroki wybór nowoczesnych opon doskonale sprawdzających się w różnych warunkach. Fulda EcoControl to trwałe opony letnie, które sprzyjają wysokim osiągom i oszczędności paliwa. Ich dodatkowym plusem jest korzystna cena i trwałość, dlatego będą one dobrym zakupem na lato. Konstrukcja opony Fulda EcoControl opiera się na szerokim bieżniku symetrycznym o spłaszczonym konturze. Dzięki temu opona zużywa się równomiernie i zachowuje stale dobrą przyczepność. Podczas deszczu jej skuteczność dodatkowo podwyższają promieniste nacięcia, centralne żebry oraz specjalna mieszanka gumy z krzemionką, które razem znacznie skracają drogę hamowania i sprawiają, że auto jest stabilne na zakrętach. Specjalny bieżnik opony sprzyja dodatkowo ograniczeniu emisji hałasu w trakcie jazdy.

    Fulda EcoControl to korzystny zakup, jeżeli poszukuje się opony jednocześnie wytrzymałej oraz zapewniającej świetną trakcję nawet podczas deszczowej pogody. Doskonała relacja między jakością i ceną to jej ogromny atut.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).