Fulda ECOCONTROL HP 205/55 R16 91 W

5,1
Wysyłka Gratis
Dostawa 22.08.2017r.
Indeks nośności:
91 (do 615 kg)
Indeks prędkości:
W (do 270km/h)
Data produkcji:
2016
Kraj produkcji:
Słowenia
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (3 opinie)
5,1 1111110
228 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

3 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,1 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
4,3 1111300 Dobra! Zweimall, 2015-10-21

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: 5,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 0,9/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
Jezdzilem punciakiem 1 na tych oponkach i moje wrazenia sa takie. Świetnie na suchym. Mozna smialo poszalec, dobre trzymanie boczne i hamowanie.Wolno sie zuzywala. Najwiekszym minusem jest zachowanie na mokrym,a raczej brak jego zachowania. Mozna spokojnie jezdzic na mokrym ale bez szalenstw, mocne hamowanie grozi utrata przyczepnosci. Nawet jadac po osiedlu 50km/h i szybkie hamowanie przed spowalniaczem powodowalo utrate przyczepnosci. To samo z mocniejszym startem ze swiatel na mokrej drodze, oponki nie mogly zlapac przyczepnosci. Przy normalnej jezdzie poprawnie sie zachowywaly. A byc moze bylo to spowodowane tym ze punciak 1 byl dosc lekkim samochodem. Polecam te oponki jesli ktos chce poszalec na suchej drodze. Jesli dla kogos wazne jest zachowanie na mokrym to odradzam te opony. 9 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,1 111110 Bardzo dobra! piotr, 2015-04-05

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: 5,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 0,9/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
warto kupić jest dobra 2 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
6,0 11111100 Bardzo dobra! alap1503, 2015-01-31

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: 6,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 0,9/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
rewelacyjna opona która zawsze jest w czolowce opon w testach letnich np. AUTO SWIAT rozm 195/65/15 na 3 miejscu jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim 7 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    205/55 R16.
    Jej indeks prędkości - W - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 270 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
  • Fulda EcoControl HP została zaprojektowana specjalnie dla tych kierowców, którzy doceniają dynamiczną jazdę a zarazem wysokie bezpieczeństwo i stabilność prowadzenia samochodu. To letnia opona sprawdzająca się w każdych warunkach, zarówno na suchej i mokrej nawierzchni. Dzięki swojej specjalnej konstrukcji i mieszance dodatkowo sprzyja mniejszemu zużyciu paliwa.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary: 14-16 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: średnia

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Francuska Fulda EcoControl HP to doskonała propozycja dla kierowców szukających bezkompromisowej jakości, ale w rozsądnej cenie. Model EcoControl HP stale zyskuje pozytywne opinie kierowców oraz wygrywa w wielu zestawieniach. To opona High Performance, która dzięki asymetrycznemu bieżnikowi oraz niskim oporom toczenia sprzyja jeździe dynamicznej, bezpiecznej i dodatkowo ekologicznej. Bieżnik z konstrukcją rowków AquaGlow odprowadza sprawnie i szybko wodę i sprzyja utrzymaniu przyczepności na mokrej drodze. Szersze krawędzie dodatkowo sprzyjają skróceniu drogi hamowania w deszczu i na suchej nawierzchni. Dodatkowym atutem Fulda EcoControl HP są niższe o 9% opory toczenia w porównaniu z oponami tej samej klasy. Dzięki temu zmniejsza się również zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla.

    Fulda EcoControl HP to opona idealna dla osób oszczędnych i szukających jakości w korzystnej cenie. W jej przypadku nie trzeba iść na kompromisy, ponieważ wysokie osiągi idą w parze z mniejszymi kosztami eksploatacyjnymi i najwyższym bezpieczeństwem jazdy.

    Uwaga! Od sezonu letniego 2014 opona Fulda Ecocontrol HP dostępna jest z inną rzeźbą bieżnika.

    Zmiany dotyczą budowy bieżnika w rozmiarach:

    195/65 R15 91H, 91V (z nowym bieżnikiem produkowane od 1 kwietnia 2014 r.) i 195/65 R15 95H XL (z nowym bieżnikiem produkowane od 1 maja 2014 r.):

    fulda ecocontrol hp stary bieżnik         fulda ecocontrol hp nowy bieżnik
     
    Bieżnik stary.         Bieżnik nowy.

    oraz 205/55 R16 91H, 91V i 94V XL (z nowym bieżnikiem produkowane od 1 stycznia 2014 r.):

    fulda ecocontrol hp stary bieżnik         fulda ecocontrol hp nowy bieżnik
     
    Bieżnik stary.         Bieżnik nowy.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).