Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 235/40 R18 95 Y

Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
Eagle F1 Asymmetric 2
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
95 (do 690 kg)
Indeks prędkości:
Y (do 300km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
520 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    235/40 R18.
    Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 95 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 690 kg.
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jest bezkompromisową oponą, w której konstruktorzy osiągnęli najwyższe osiągi. To opona zacznie skracająca drogę hamowania zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej, gwarantująca komfortowe prowadzenie oraz zmniejszająca zużycie paliwa. Stanowi zatem idealny model dla samochodów średniej i wyższej klasy, w tym sportowych, by rozwijanie wysokich prędkości było jeszcze bezpieczniejsze.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary opony: 16-20 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Marka Goodyear to rozpoznawalne i lubiane opony wybierane są przez kierowców doceniających wysoką jakość. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 jest jednym z modeli przeznaczonych na lato, który całkowicie powinien spełnić oczekiwania nawet bardzo wymagających kierowców, zwłaszcza samochodów sportowych. Zastosowane w nim rozwiązania wywodzą się z Formuły 1 i wyścigów NASCAR. Za bezpieczeństwo jazdy i skrócenie drogi hamowania odpowiada specjalna rzeźba bieżnika wykonanego w technologii ActiveBraking – gwarantuje on skuteczne hamowanie w ekstremalnych warunkach, a w testach uzyskano drogę o 3 metry krótszą na nawierzchni mokrej i o 2 metry krótszą na nawierzchni suchej w porównaniu z konkurencyjnymi oponami. Doskonałe prowadzenie zapewnia krzemionkowa mieszanka gumy, która dodatkowo wzmacnia oponę i poprawia jej przyczepność. O niższym zużyciu paliwa podczas jazdy decyduje technologia FuelSaving obniżająca jednocześnie emisję dwutlenku węgla do atmosfery.

    Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 należy do najwyżej ocenianych opon w swojej klasie – z nią dynamiczna jazda latem w każdych warunkach to jeszcze lepsze bezpieczeństwo i oszczędność.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).