Kumho SOLUS VIER KH21 215/65 R16 109/107 T

6,0
Wysyłka Gratis
Dostawa 6-7 dni roboczych
SOLUS VIER KH21
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
109/107 (do 1030 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
6,0 111111
1 164 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 6,0 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,7 1111170 Bardzo dobra! Arek, 20.02.2012

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
Nie wiem jak się będą zachowywać latem, ale zimą spisują się rewelacyjnie. W moim aucie prywatnym mam właśnie założone te oponki w aucie służbowym mam typowe zimówki. Nie ma różnicy. Na śniegu zachowują się tak samo. Na lodzie nawet zimówki nie dają rady więc bez znaczenia. Wg. mnie to był super zakup. 16 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    215/65 R16.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 109/107 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 1030 kg.
  • Całoroczne opony to wygoda, a ich używanie wcale nie musi oznaczać złych parametrów jezdnych na różnych nawierzchniach. Dowodzi tego także opona Kumho Solus Vier KH21, która jako całoroczna bardzo dobrze sprawdza się niezależnie od sezonu. W jednym modelu konstruktorom udało się zastosować rozwiązania sprzyjające jeździe przyjemnej i bezpiecznej zarówno latem, jak i zimą.

    Typ opony: całoroczna

    Rozmiary opony: 13-17 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: średnia

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Azjatycka marka Kumho ma na swoim koncie dużo udanych modeli opon, które znajdują wielu nabywców także w Europie. Jej wyroby wyróżniają się korzystnymi cenami oraz dobrą jakością, dlatego są chętnie wybierane przez kierowców szukających optymalnych kompromisów. W modelu Kumho Solus Vier KH21, który jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz dostawczych (oznaczenie z literą C), wykorzystano kierunkową rzeźbę bieżnika oraz wysokiej klasy mieszankę gumową. Bieżnik ma w centralnej części kształt litery V, a jego liczne nacięcia i lamelki poprawiają przyczepność, stabilizują tor jazdy, kierowalność i zapobiegają występowaniu poślizgów. Redukcja oporów toczenia jest kolejnym plusem, który sprzyja zmniejszeniu zużycia paliwa.

    Na nawierzchnie mokre, suche, śnieg czy błoto – opony Kumho Solus Vier KH21 niezależnie od warunków wyróżniają się dobrymi osiągami oraz bezpieczeństwem jazdy. Specjalny bieżnik i mieszanka, która dostosowuje się dynamicznie do warunków, gwarantują najlepsze parametry trakcyjne. To opony całoroczne, które swoją jakością pozytywnie zaskoczyły już wielu kierowców.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).