Michelin Alpin A4 195/60 R15 88 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 20.02.2018r.
Alpin A4
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2017
Kraj produkcji:
Niemcy
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
293 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    195/60 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Michelin Alpin A4 to jedna z najczęściej polecanych i najwyżej ocenianych opon zimowych. Wielokrotnie zdobywała czołowe miejsca w testach ADAC i magazynów samochodowych. To nowoczesna propozycja dla kierowców doceniających bezkompromisową jakość, ale w korzystnych cenach.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary: 14-17 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Michelin jako jeden z czołowych koncernów w branży w swojej ofercie posiada duży wybór opon. Michelin Alpin A4 to jeden z modeli, który kupowany jest chętnie ze względu na sprawdzoną konstrukcję i nowoczesne rozwiązania technologiczne. Alpin A4 posiada specjalną rzeźbę bieżnika określaną jako Full Active Thread – kierunkowa rzeźba z rozbudowaną siecią lameli, by uzyskać jeszcze wyższe bezpieczeństwo jazdy na trudnych nawierzchniach – śniegu, lodzie, błocie pośniegowym i wodzie, które zimą są zmorą kierowców. Michelin Alpin A4 to jednoczesna przyczepność, doskonałe właściwości trakcyjne, dodatkowo obniżone opory toczenia i proekologiczność, dlatego stosowanie tej opony w okresie zimowym nie będzie podwyższało kosztów zakupu paliwa. Elastyczna guma wzbogacona o olej słonecznikowy i krzemionkę zapewnia także wyższą trwałość, co sprawia, że to opłacalny zakup na kilka sezonów.

    Michelin Alpin A4 jest oponą w klasie premium, którą warto kupić na zimę. Jej nowoczesny bieżnik i mieszanka gumy sprzyjają jeździe bezpiecznej nawet w trudnych warunkach. To dobry wybór na polską zimę, aby codzienna jazda była komfortowa i oszczędna.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).