Michelin PILOT ALPIN PA4 295/30 R20 97 V

Wysyłka Gratis
Dostawa 9 dni roboczych
PILOT ALPIN PA4
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
97 (do 730 kg)
Indeks prędkości:
V (do 240km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
1 859 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    295/30 R20.
    Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 97 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 730 kg.
  • Bezpieczeństwo jazdy zimą jest kluczowe – doskonale zdają sobie z tego sprawę konstruktorzy opony Michelin Pilot Alpin PA4. Jej struktura została opracowana tak, żeby sprzyjać satysfakcjonującej jeździe w warunkach trudnych. Model Michelin Pilot Alpin PA4 jest przeznaczony głównie do samochodów średniej i wyższej klasy, w tym modeli sportowych.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary opony: 17-21 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    W ofercie Michelin dostępnych jest wiele popularnych zimowych modeli opon. Gdy liczą się najwyższe osiągi, na uwagę zasługuje Michelin Pilot Alpin PA4 – następca modelu Michelin Pilot Alpin PA3. Nowoczesna konstrukcja Ridge-n-Flex to połączenie miękkiej mieszanki Helio Compound 3D oraz zimowej rzeźby bieżnika. Duża liczba rowków, krawędzi oraz lameli w technologii StabiliGrip zapewnia wysoką przyczepność jazdy w każdych warunkach – na śniegu, błocie pośniegowym, lodzie, nawierzchniach mokrych i suchych. Wyjątkowa kierowalność i stabilność sprawiają, że podróżowanie niezależnie od dystansów jest zawsze wygodne. Mieszanka z dodatkiem oleju słonecznikowego i krzemionki nawet w niskich temperaturach dodatkowo poprawia właściwości jezdne opony.

    Bezpieczna jazda zimą jest zatem jak najbardziej możliwa z Michelin Pilot Alpin PA4. Ruszanie, hamowanie oraz jazda prosto i po wirażach cechują się najwyższą stabilnością, przyczepnością oraz precyzją.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).