Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
1
zebranych opinii
100%
użytkowników poleca tę oponę
5,6
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
265/65 R17.
Jej indeks prędkości - S - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 180 km/h, a indeks nośności - 112 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 1120 kg.
-
Nexen Roadian HT SUV to opona całoroczna przeznaczona do samochodów z napędem na cztery koła, a w szczególności do segment SUV. Wytrzymała rzeźba bieżnika, która składa się z trzech żeber gwarantuje odpowiednie przełożenie mocy oraz odporność na uszkodzenia mechaniczne. Ostre krawędzie drobnych klocków oraz ciągła konstrukcja barków umożliwiają szybką reakcję na hamowanie oraz dobrą przyczepność w każdych warunkach. Innowacyjna, krzemionkowa mieszanka gumowa sprawia, że opona nie traci swoich właściwości w szerokim zakresie temperatur.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).