Nokian WR D3 195/60 R15 88 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 18.12.2017r.
WR D3
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2017
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
239 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    195/60 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Nokian WR D3 to wielokrotnie polecana w testach ADAC opona, która sprawdza się wyśmienicie w zimowej aurze. To propozycja dla kierowców szukających opon w klasie premium i doceniających jakość i jednocześnie oszczędności. Perfekcyjnie wyprofilowany bieżnik z zimową mieszanką gumy zapewniają bezpieczeństwo w nawet najtrudniejszych warunkach.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary: 13-17 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Fiński producent Nokian przygotował model WR D3 z wykorzystaniem innowacyjnej w branży nanotechnologii, a także najwyższej klasy surowców, aby sprawdził się on podczas wszystkich zimowych mroźnych dni. Nokian WR D3 to opona bardzo dobrze sprawdzająca się w polskich warunkach, gdy śnieg, lód, woda i błoto pośniegowe przeszkadzają w komfortowej jeździe. Opony Nokian minimalizują zimowe nieprzyjemności, zapewniając jazdę bezpieczną i komfortową, a poza tym oszczędną. Specjalnie formowany bieżnik kierunkowy z gęstą siecią nacięć chroni przed poślizgiem i odprowadza wodę i błoto. Jednocześnie konstrukcja bieżnika obniża tarcie opony, dlatego stosowania opon Nokian WR D3 nie wymaga większych nakładów finansowych na paliwo i dzięki temu jest bardziej ekologiczna. O tym, kiedy trzeba je wymienić, poinformuje znikająca z czasem śnieżynka.

    Nokian WR D3 to optymalny zakup na polską zimę – opona stworzona do sprostania ekstremalnym warunkom, bezkompromisowa i bezpieczna, która minimalizuje ryzyko poślizgów, zmniejsza drogę hamowania i pozwala uniknąć zimowych kolizji.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).