Nokian WR D4 185/65 R15 88 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 22.10.2018r.
WR D4
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2018
Kraj produkcji:
Rosja
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
233 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    185/65 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Typ: opona klasy premium przeznaczona na sezon zimowy.

    Przeznaczenie: samochody osobowe.

    Charakterystyka: Nokian WR D4 to niezawodna opona, która sprawdzi się w ekstremalnych zimowych warunkach. To następca popularnego wśród kierowców modelu WR D3. Inżynierowie projektujący oponę postawili na bezpieczeństwo jazdy bez względu na pogodę. Nie dziwi zatem ocena A uzyskana na etykiecie w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni.

    Istotną zmianą jest zastosowanie innowacyjnej mieszanki z naturalnej gumy z dodatkiem krzemionki i ekstraktu z oleju rzepakowego. Dzięki niej poprawiły się osiągi, a opory toczenia uległy obniżeniu. W rezultacie jazda jest bardziej ekonomiczna i ekologiczna. Klocki bieżnika zostały zoptymalizowane w zakresie wycięć i połączeń, które odpowiadają za odprowadzanie wody spod czoła opony oraz odpowiednią sztywność bieżnika.

    Nokian WR D4 to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią wysokie osiągi i nie chcą rezygnować z komfortowej i dynamicznej jazdy zimą. Nokian to niezależna fińska firma specjalizująca się w produkcji opon zimowych. W jej ofercie znajdują się opony osobowe, ciężarowe, 4x4, rolnicze i leśne.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).