Pirelli SottoZero 2 205/55 R16 91 H

4,8
Wysyłka Gratis
Dostawa 25.04.2017r.
Indeks nośności:
91 (do 615 kg)
Indeks prędkości:
H (do 210km/h)
Data produkcji:
wrzesień 2016
Kraj produkcji:
Rumunia
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (3 opinie)
4,8 1111800
292 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

3 zebranych opinii 66% użytkowników poleca tę oponę 4,8 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
3,8 1118000 Średnia jas, 2012-05-29

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 2,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 3,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
opona na jesien 4 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,4 1111140 Bardzo dobra! nadzorca2, 2009-11-04

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Opony rewelacyjne w każdym znaczeniu. Po 3 latach użytkowania opon Michelin Alpin wróciłem do Pirelli. Powodem jest dużo lepsze zachowanie opon na zakrętach, hamowaniu i przyśpieszaniu. Koła nie boksują jak to miało miejsce przy Alpinach. Micheliny sa dobre do jazdy w zimie na wprost, mało się ścierają ale ruszanie i hamowanie zimą to tragedia. Jeżeli chodzi o Pirelli Sotto Zero II to niesamowicie się trzymają drogi, wczoraj przy dość silnym wietrze jechałem 160km/h i nie miałem efektu myszkowania co występowało przy kierunkowych oponach Michelin Alpin. Jedyną wadą tych opon z powodu dużych oporów toczenia jest to, że można je stosować do samochodów z mocnymi silnikami, ponieważ przy małej mocy silnika znacznie wzrasta zużycie paliwa. Coś za coś ale są to chyba najlepsze opony zimowe po Pirelli Snow Sport 210 jakie miałem. 12 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,1 1111110 Bardzo dobra! Marek, 2009-10-06

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 6,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
ostatnie 5 kategorii są dla mnie bez znaczenia. oceny które wystawiłem wystawiałem w odniesieniu do opon zimowych i moich oczekiwań w tej kategorii. Opona bardzo zrównoważona, nie zaskakuje, przewidywalna. Na lodzie mogłby być nieco lepiej - Snow Sporty dają lepszy feeling, z koleji Dunlop jest wg mnie nieco bardziej precyzyjny. Jadnak na lodzie żadna opona bez kolców sobie nieporadzi. W pozostałych kategoriach wg mnie godna polecenia. Na suchej tylko nieco gorsza od letnich Yoko Advan Sport w niskich temperaturach. Na mokrym różnica jest już mocno zauważalna, niemniej nadal w obu przypadkach precyzja i wyczucie pomimo wysokiego profilu nadal bez zarzutu. Na śniegu rewelacja, trakcja na wrost, prowadzenie w łuku bliskie ideałowi, pełna przewidywalność, w zakresie granicznym nadal dużo rezerwy. Ogólnie polecam do mocnych 4napędowych samochodów i kierowcom z lekko sportowym zacięciem. 8 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    205/55 R16.
    Jej indeks prędkości - H - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
  • Pirelli SottoZero 2 to opona zimowa z innowacyjnym bieżnikiem asymetrycznym, by gwarantować wysokie osiągi i bezpieczeństwo jazdy na śniegu, lodzie, błocie pośniegowym i wodzie. To model przeznaczony głównie do samochodów klasy wyższej, o największej mocy silnika – sportowych i luksusowych. Pirelli SottoZero 2 to także wielokrotnie wyróżniany w testach Auto Bild i ACAD produkt.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary: 16-20 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Pirelli SottoZero 2 to opona najwyższej klasy renomowanego producenta znanego z wielu innych udanych modeli opon dla wymagających użytkowników. Została ona zaprojektowana specjalnie po to, aby jazda w okresie jesiennym i zimowym z nią była stabilna, płynna i oczywiście bezpieczna. Asymetryczny wzór bieżnika to strefa wewnętrzna – zapewnia wysoką przyczepność boczną i niższy hałas, a także zewnętrzna – rowki poprzeczne przeciwdziałają aquaplaningowi i poprawiają sztywność. Opatentowany bieżnik IBS w kształcie muru sprawia, że opona ma optymalną powierzchnię styku także na nierównych drogach, a aktywne składniki mieszanki TDC szybko reagują na zmiany aury. W efekcie zachowuje się ona świetnie na nawierzchniach mokrych i suchych, skraca drogę hamowania, poprawia przyczepność i trakcję oraz daje wyższą wygodę jazdy. Opona Pirelli wyróżnia się także troską o naturę – niskie opory toczenia i wytrzymałość sprzyjają mniejszym kosztom eksploatacyjnym samochodu.

    Pirelli SottoZero 2 to porządny model przeznaczony dla kierowców szukających bezkompromisowej jakości ogumienia na zimę.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).