Sava Eskimo S3+ 195/60 R15 88 T

5,0
Wysyłka Gratis
Dostawa 22.01.2018r.
Eskimo S3+
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2017
Kraj produkcji:
Polska
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (2 opinie)
5,0 11111000
212 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

2 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,0 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,0 111110 Bardzo dobra! T, 2014-12-04

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Opona godna uwagi - polecam 13 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,9 1111800 Dobra! T.T., 2014-11-20

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: -/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: -/6
  • Trwałość: -/6
Ukryj
Pokaż
Przy normalnej eksploatacji, bez brawurowej jazdy, polecam jak najbardziej tą oponę. 11 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    195/60 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Sava Eskimo S3+ to zimowa propozycja słoweńskiego producenta. Kierunkowy bieżnik, zimowa mieszanka gumy na bazie krzemionki sprawiają, że jest to godna uwagi oferta w klasie ekonomicznej. Opona Sava Eskimo S3+ została wielokrotnie doceniona w testach i ma także dużo pozytywnych opinii użytkowników.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary: 13-16 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: ekonomiczna

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Firma Sava ze Słowacji, która należy do koncernu Goodyear, ma na swoim koncie kilka bardzo udanych modeli opon w niskich cenach. Sava Eskimo S3+ jest jednym z nich – to opona na zimowe warunki, także te w Polsce, kiedy błoto pośniegowe, śnieg, lód i woda zdecydowanie nie sprzyjają bezpiecznej i wygodnej jeździe. Sava Eskimo S3+ może znacznie zmniejszyć ryzyko kolizji i wypadków oraz podwyższyć komfort podróży. To opona o specjalnym zimowym bieżniku kierunkowym z jodełką oraz wieloma lamelkami. Rzeźba ta sprawia, że bezproblemowo odprowadza ona spod kół deszcz, śnieg ubity i luźny, błoto, by samochód startował, jechał i hamował bez poślizgów. Dodatkowym atutem przedstawionego modelu są optymalnie niższe opory toczenia, dlatego za jazdę zimą kierowca nie będzie musiał płacić więcej za paliwo.

    Sava Eskimo S3+ to korzystny zakup w klasie ekonomicznej, która jakością dorównuje zdecydowanie klasie średniej. Dodatkowym plusem jest oszczędność i dbałość o środowisko naturalne dzięki mniejszemu zużyciu paliwa i emisji dwutlenku węgla. Warto wziąć właśnie te opony pod uwagę, gdy szuka się czegoś bezpiecznego na zimę.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).