Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
3
zebranych opinii
100%
użytkowników poleca tę oponę
5,2
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
215/40 R17.
Jej indeks prędkości - W - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 270 km/h, a indeks nośności - 87 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 545 kg.
-
Toyo Proxes T1-R to jedna z propozycji na lato mniej znanego niezależnego producenta Toyo. To opona, która przeznaczona jest głównie dla wymagających klientów z sektora Ultra High Performance dla samochodów średniej i wyższej klasy, w tym sportowych. To opona o sportowym bieżniku kierunkowym, która doskonale sprawdza się na nawierzchniach mokrych i suchych. Z nią każda podróż będzie wygodna.
Typ opony: letnia
Rozmiary: 14-22 cale
Bieżnik opony: kierunkowy
Klasa: średnia
Zastosowanie: samochody osobowe
Toyo Proxes T1-R to opona, która została zaprojektowana specjalnie po to, by sprawiać przyjemność z jazdy niezależnie od warunków. Specjalny kierunkowy bieżnik wraz z bocznymi sztywniejszymi blokami na barku, który w niej zastosowano, sprzyja jeździe bezpiecznej i jednocześnie stabilnej. Przy jeździe na mokrej nawierzchni opona bardzo łatwo pokonuje wodę i rozprowadza ją na boki, bez aquaplaningu. Dodatkowe nacięcia na całej powierzchni bieżnika sprzyjają także lepszemu prowadzeniu – kierowanie jest precyzyjne i samochód jest łatwiejszy w prowadzeniu. Toyo Proxes T1-R to także opona o niskim hałasie, a dzięki równomiernym rozkładom nacisków zużywa się powoli i symetrycznie, co przedłuża jej żywotność. Do jej produkcji wykorzystano specjalną mieszankę z krzemionką – daje ona optymalne rezultaty nawet przy wyższych temperaturach, poprawiając przyczepność pojazdu.
Proxes T1-R to opona godna rekomendacji w swojej klasie. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom i sprawdzonym materiałom jazda niezależnie od warunków zawsze jest bardzo komfortowa i bezpieczna.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).