Niezależne testy i opinie
użytkowników tych opon
7
zebranych opinii
85%
użytkowników poleca tę oponę
4,6
ocena ogólna
Opis
opony
-
Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
275/40 R17.
Jej indeks prędkości - W - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 270 km/h, a indeks nośności - 98 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 750 kg.
-
TOYO - w nazwie firmy “TO” znaczy WSCHÓD, a “YO” OCEAN. WSCHODNI OCEAN znaczy ORIENT. Opony produkowane w Japonii !
TOYO PROXES R 888 posiada certyfikat opony wyścigowej ECE.
Jazda na TOYO PROXES R 888 wymaga zachowania maksymalnej ostrożności na mokrej nawierzchni ze względu na ograniczoną ochronę przed aquaplaningiem.
Jedyna w swym rodzaju, zapewniająca rewelacyjną przyczepność do nawierzchni i wyjątkowo czułą sterowność specjalnej wyścigowej mieszance "GG" i dużej powierzchni kontaktu z podłożem.
Konstrukcja opony minimalizuje wpływ czynników termicznych na zmianę kształtu i mieszanki bieżnika umożliwiając zachowanie optymalnych właściwości jezdnych przez maksymalnie długi czas, a przez to wydłużając jej przebieg.
TOYO PROXES R 888 posiada certyfikat opony wyścigowej ECE.
Ponieważ opona ta jest produkowana ze specjalnych komponentów i posiada specyficzny bieżnik - tylko do wyścigów, nie jest objęta tradycyjną gwarancją handlową.
Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.
Oszczędność (opór toczenia)
Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Hałas zewnętrzny
Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).