Uniroyal RainExpert 3 185/65 R15 88 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 22.08.2017r.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2017
Kraj produkcji:
Niemcy
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
175 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    185/65 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Typ: opona klasy średniej przeznaczona na sezon letni.

    Przeznaczenie: samochody osobowe.

    Charakterystyka: Uniroyal RainExpert 3 to następca popularnego wśród kierowców modelu RainExpert. Opona znakomicie sprawdza się na mokrej nawierzchni, co jest zasługą zoptymalizowanej budowy bieżnika oraz zastosowania innowacyjnej mieszanki gumowej. Asymetryczna rzeźba wyposażona w dwa szerokie rowki (umieszczone po wewnętrznej stronie opony) zapewnia efektywne odprowadzanie wody oraz ochronę przed niebezpiecznym aquaplaningiem.

    Technologia skóry rekina (Shark skin) gwarantuje skrócenie drogi hamowania oraz zmniejszenie ryzyka wpadnięcia auta w poślizg. Zoptymalizowane rozłożenie sztywności boków opony przełożyło się na zredukowanie oporów toczenia i ścieralności opony – dzięki temu Uniroyal RainExpert 3 jest nie tylko ekonomiczna w użytkowaniu, ale także ekologiczna.

    Uniroyal to marka słynąca z opon deszczowych, które są bezkonkurencyjne na mokrej nawierzchni i doskonale sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach pogodowych.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).