Vredestein Sportrac 5 195/65 R15 91 V

5,1
Dostawa Gratis
Wysyłka 4-5 dni
Indeks nośności:
91 (do 615 kg)
Indeks prędkości:
V (do 240km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
5,1 1111110
215 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

Dodaj opinię 1 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,1 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,1 1111110 Bardzo dobra! Marcin, 2012-07-29

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Polecam, opony bardzo ciche. 4 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    195/65 R15.
    Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
  • Vredestein Sportrac 5 to letnie opony dla samochodów klasy średniej i wyższej o sportowym zacięciu. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i sprawdzonych materiałów doskonale radzą sobie na nawierzchniach suchych i mokrych, także przy szybszej jeździe.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary opony: 14-18 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: średnia

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Vredestein jest marką holenderską, która zajmuje się produkcją opon różnych typów. Znana jest głównie z modeli przeznaczonych do aut o wysokich osiągach oraz pojazdów zabytkowych. Vredestein Sportrac 5 zostały przeznaczone szczególnie do samochodów sportowych i innych średniej i wyższej klasy, których kierowcy doceniają bardziej dynamiczną jazdę. W konstrukcji opony wykorzystano bieżnik asymetryczny złożonych z dwóch części, który powstał przy współpracy z renomowanym biurem Giugairo z Włoch. W efekcie uzyskano oponę o wyśmienitych właściwościach trakcyjnych i sportowym designie z efektownymi wycieniowanymi rowkami. Cztery centralnie umieszczone wzdłużne rowki i połączona z nim sieć mniejszych rowków poprawia odprowadzanie wody i zapobiega aquaplaningowi. Technologia Handling Tuned Sidewall wykorzystuje mocny szkielet opony i sztywny bark, co poprawia stabilność i przyczepność podczas bardziej agresywnej jazdy. Dzięki optymalnie rozmieszczonym klockom na bieżniku udało się także zredukować hałas i skrócić drogę hamowania na mokrych nawierzchniach.

    Vredestein Sportrac 5 stanowi zatem godną uwagi sportową oponą, z którą jazda zawsze będzie bezkompromisowa.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).