Michelin ENERGY XT1

Michelin ENERGY XT1

3,8
Brak produktu w ofercie
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Ocena kierowców (1 opinia)
3,8 1118000

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 0% użytkowników poleca tę oponę 3,8 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
3,8 1118000 Średnia pizza boy, 25.04.2007

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 3,0/6
Ukryj
Pokaż
Na pewno nie nadają się do dostawczaka takiego jak caddy.wodę odprowadzają dobrze,ale strasznie się ślizgają zarówno na suchej i mokrej. 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Brak produktu w ofercie
  • Z myślą o oczekiwaniach użytkowników pojazdów firma MICHELIN wprowadziła nową gamę opon MICHELIN ENERGY o lepszych właściwościach odczuwalnych szczególnie na śliskich nawierzchniach.

    Montując w swoim samochodzie nowe opony ENERGY, kierowca odczuje ich lepsze walory użytkowe na suchej nawierzchni, a także zyska całkowite bezpieczeństwo na śliskiej, mokrej, zatłuszczonej, a nawet pokrytej cienką warstwą śniegu drodze.
    Opony oznaczone są R+W (droga + zima), co wskazuje na ich uniwersalność, tzn. są to opony letnie, które mogą sprostać także pierwszym atakom zimy gdy jeszcze nie zdążymy zmienić opon z letnich na zimowe.
    Asymetryczna konstrukcja tych opon pozwala na jednoczesne - co było wcześniej nieosiągalne- uzyskanie dobrych parametrów przyczepności i sterowalności.
    - Dla zwiększenia przyczepności - wewnętrzna strona bieżnika jest pokryta głębokimi nacięciami, które rozbijają warstwę wody na nawierzchni drogi.
    - Dla zwiększenia sterowalności - zewnętrzna strona jest zbudowana z dużych kostek gumy, by zachować sztywność bieżnika oraz wyposażona w liczne kanaliki służące odprowadzaniu wody spod opony.

    W bieżnikach asymetryczny wprowadzono trzy nowe typy lamel:

    - lamele korbowe, których znaczna długość nacięć zapewnia wysoką skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, a ich kształt usztywnia rzeźbę bieżnika,
    - lamele czworoboczne, gdzie prostokątne nacięcia znajdujące się wewnątrz kostki bieżnika nie osłabiają jego sztywności, a przy tym wydatnie zwiększają przyczepność wzdłużną i poprzeczną opony
    - lamele zygzakowate, których głębokie zygzakowate nacięcia zamykają się automatycznie pod wpływem nacisku, zwiększając stabilność i sterowność na suchej nawierzchni. Natomiast ostre krawędzie tych lamel zapewniają przyczepność na śliskiej nawierzchni.

    W skład mieszanki gumy zastosowanej w oponach ENERGY wchodzi silikon co pozwala obniżyć opory toczenia oraz poprawić przyczepność, zmniejszyć zużycie paliwa oraz wydłużyć czas eksploatacji opon do maksimum.