Aktualności 26.05.2004
Dunlop SP Sport Maxx - nowa opona do sportowych aut
SP Sport Maxx, nowa opona marki DUNLOP do sportowych i luksusowych samochodów, zadowoli wielbicieli szybkiej jazdy, którzy oczekują maksymalnego bezpieczeństwa, przyczepności oraz stabilności na suchych, jak również na mokrych nawierzchniach.

Dunlop Sp Sport Maxx.
Nowy Dunlop SP Sport Maxx trafi zarówno na rynek wymiany, jak i pierwszego wyposażenia. Producenci samochodów szczególnie podkreślali zapotrzebowanie na oponę o bardzo dobrym zachowaniu na suchej nawierzchni, która jednocześnie utrzyma wysokie parametry na mokrej nawierzchni.
Dzieki technologii bieżnika wielokątowego (MRT) opona Dunlop SP Sport Maxx wzmacnia pozycję marki Dunlop w segmencie opon do samochodów luksusowych i sportowych. Technologia ta już udowodniła swoje możliwości w prestiżowych Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) w Niemczech, do których Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon.
Bieżnik wielokątowy (MRT)
Technologia Dunlopa - bieżnik wielokątowy - pozwala wyjątkowo precyzyjnie obliczyć powierzchnię bieżnika. W efekcie większa powierzchnia opony ma bezpośredeni kontakt z drogą. Znacznie podnosi to parametry opony podczas jazdy, hamowania i przyspieszania na suchej nawierzchni. Ponadto lepszy rozkład ciśnienia powoduje przechodzenie z jazdy po linii prostej do jazdy na zakrętach w łagodny sposób. Największą zaletę bieżnik wielokątowy wykazuje podczas pracy w warunkach ekstremalnych, zwłaszcza w trakcie pokonywania zakrętów przy wysokich prędkościach.
Sztywne centralne żebro
Zespół badawczy z powodzeniem udoskonalił stabilność opony podczas jazdy samochodu z dużą prędkością. Dunlop osiągnął to dzięki sztywnemu, ciągłemu żebru centralnemu. Żebro to zawiera również nazwę marki i produktu, co stanowi estetyczny dodatek do rzeźby. Sztywne centralne żebro gwarantuje doskonałą precyzję w kierowaniu pojazdem poruszającym się z dużą prędkością.

Opony Dunlop od lat cieszą się uznaniem kierowców.
Obniżony poziom hałasu
Rezultatem wielu miesięcy badań przy użyciu technologii Directional-Transfer-Variation, prowadzonych w nowoczesnym laboratorium, gdzie analizowano poziom hałasu, jest optymalnie zaprojektowana kierunkowa rzeźba opony Dunlop SP Sport Maxx. Pięć klocków o różnych długościach w barkowej części opony znacznie obniża poziom hałasu oraz w dużym stopniu podnosi komfort jazdy. Dunlop SP Sport Maxx znacząco wyprzedza europejskie wymagania w zakresie norm hałasu, spełniając zalecenia UE, które będą obowiązywać w roku 2007!
Nowa mieszanka gumowa
Nowa mieszanka bieżnika - Silica Plus - przyczynia się do osiągnięcia doskonałych parametrów jezdnych podczas przyspieszania i hamowania. Czynniki mające największy wpływ na optymalizację właściwości gumy oraz zachowanie mieszanki to sieć polimerowa oraz odpowiedni wypełniacz.
Polimery to niezwykle długie łańcuchy węglowodorów. Stanowią one szkielet dowolnej receptury mieszanki. Inżynierowie Dunlopa opracowali technikę łączenia polimerów w specjalnych warunkach. Kiedy zostaje stworzona sieć polimerowa określająca podstawowe parametry opony, stosowane są wypełniacze, m.in. krzemionka i sadza, aby wzmocnić polimerowy szkielet opony. Mieszanka Dunlop SP Sport Maxx ma wyższą niż normalnie zawartość krzemionki (ok 88%). Zapewnia ona niskie opory toczenia i lepszą przyczepność opony na mokrej nawierzchni. Aby zapewnić wysoką odporność na ścieranie i wysoką przyczepność na suchej nawierzchni, mieszankę uzupełniono o sadzę o wysokiej strukturze wywodzącą się z opon rajdowych stosowanych w wyścigach DTM.
Odporność na aquaplaning
Producenci samochodów osobowych oraz kierowcy używający opon z segmentu Ultra High Performance oczekują od opon najwyższych parametrów podczas jazdy na suchej nawierzchni, przy jednoczesnym zachowaniu dużej odporności opony na aquaplaning. I taką właśnie oponą jest Dunlop SP Sport Maxx. Kierunkowa rzeźba bieżnika nadaje oponie najlepsze parametry na mokrej nawierzchni. W konstrukcji rzeźby bieżnika dominują dwa rzędy łukowych rowków. Nowa technologia Twin Hydro Paddle obniża poziom hałasu i zapewnia efektywne odprowadzanie wody spod powierzchni opony.
Paleta rozmiarów
Paleta rozmiarów Dunlop SP Sport Maxx jest szeroka i obehmuje 32 rozmiary od 205/55R16 do 305/30ZR22, z profilem od 55 do 30 w najwyższych możliwych indeksach prędkości W, Y, ZR. Opona o takich parametrach ucieszy z pewnością miłośników tuningu, którzy bardzo chętnie wykorzystują opony marki Dunlop do podrasowania swoich samochodów.