Aktualności 23.01.2014
Goodyear OptiGrip - letnia opona, która zmienia bieżnik
Nowa opona Goodyeara z rewolucyjną technologią SmartWear zapewnia wyjątkowe osiągi nawet po 30.000 km przebiegu.
Goodyear, jeden z największych w świecie producentów opon, przedstawia OptiGrip, innowacyjną oponę letnią, która oferuje kierowcom doskonałe osiągi przez cały okres jej użytkowania, w tym podczas jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni, a także zwiększoną odporność na aquaplaning.
Widok ściany bocznej opony Goodyear OptiGrip.
Innowacje w oponie Goodyear OptiGrip
„Na mokrej nawierzchni zużyte opony wykazują mniejszą skuteczność w zakresie hamowania, sterowności i trakcji. Odpowiedzią Goodyeara na ten problem jest OptiGrip z innowacyjną technologią SmartWear. Technologia SmartWear została tak opracowana, aby wraz ze zużywaniem się bieżnika kolejne warstwy i rowki utrzymywały parametry opony na najwyższym poziomie na mokrej nawierzchni i podczas aquaplaningu. W ten sposób Goodyear OptiGrip zachowuje świetne osiągi nawet, gdy jest zużyta” – powiedział Waldemar Jarosz, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Goodyear Polska.
Dzięki OptiGrip, kierowcy mają pewność, że ich opony nie tracą swych niezrównanych właściwości przez cały czas użytkowania. O przewadze OptiGrip nad jej głównymi konkurentkami świadczą wyniki badań niezależnej organizacji testowej TÜV SÜD Automotive: odporność Goodyear OptiGrip na aquaplaning podczas jazdy na wprost po 20.000 km jest lepsza od jej fabrycznie nowych konkurentek.
OptiGrip zapewnia o 20% krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni po 30.000 km; Wraz z upływem czasu nowa Goodyear OptiGrip znacząco zwiększa swoją przewagę pod względem hamowania na mokrej nawierzchni. Po 10.000 km OptiGrip jest o 5% lepsza od jej dwóch wiodących konkurentek, po 20.000 km przewaga wzrasta do 7%, a po 30.000 km OptiGrip zatrzymuje się nawet o 20% wcześniej.
Nowa era w technologii produkcji opon: technologia SmartWear
Innowacyjna technologia Goodyear SmartWear, wykorzystana w oponach OptiGrip, opiera się na połączeniu dwóch specjalnie zaprojektowanych warstw. Warstwa wierzchnia w górnej części bloków bieżnika zapewnia jego sztywność, przez co zwiększa się pewność jazdy po suchej nawierzchni oraz wydłuża żywotność opony. W miarę, jak zużywa się górna warstwa, w coraz większym stopniu odsłania się warstwa leżąca pod nią. Została ona zaprojektowana w taki sposób, aby zwiększyć przyczepność na mokrej nawierzchni, przez co opona zachowuje się najlepiej w swojej klasie, jeśli chodzi o hamowanie i pewność jazdy na mokrej nawierzchni przez cały cykl jej użytkowania.
Innowacyjny kształt bieżnika
Technologia SmartWear wykorzystana w nowej OptiGrip jest również zawarta w wyjątkowym kształcie bieżnika, który zmienia się przez cały cykl życia opony. Obok nacięć i rowków pod powierzchnią bieżnika znajdują się ukryte kanały, które odkrywają się stopniowo w miarę zużywania się bieżnika. Te nowe rowki i nacięcia ułatwiają odprowadzanie wody, przez co utrzymują na wysokim poziomie przyczepność na mokrej nawierzchni oraz odporność na aquaplaning.
Widok całej opony Goodyear OptiGrip.
Długotrwała wydajność
Nowa opona OptiGrip została poddana badaniom zarówno na obiektach testowych Goodyeara, jak i przez TÜV SÜD Automotive. W testach mierzono różne parametry jazdy, takie jak hamowanie, zachowanie podczas aquaplaningu i pewność jazdy na różnych etapach zużycia opony. Dzięki temu uzyskano prawdziwy obraz długotrwałej wydajności opony. Zużyte opony coraz bardziej tracą przyczepność na mokrych nawierzchniach, ponieważ ich rowki coraz gorzej odprowadzają wodę spod bieżnika. Efektem tego jest poślizg wodny, w trakcie którego bieżnik ślizga się po powierzchni wody, a samochód traci sterowność. Goodyear OptiGrip zapewnia doskonałą pewność jazdy na mokrej nawierzchni, odporność na aquaplaning i charakterystykę hamowania nawet po 30.000 km przebiegu. Otwarta konstrukcja bieżnika oraz szerokie rowki obwodowe ułatwiają odprowadzanie wody spod opony w miejscu, gdzie styka się ona z podłożem. Warstwa spodnia, zaprojektowana w taki sposób, aby zwiększyć przyczepność na mokrej nawierzchni, pomaga również zachować najlepsze parametry w tej klasie, jeśli chodzi o hamowanie i pewność jazdy na mokrej nawierzchni po 30.000 km przebiegu.
Doskonała pewność jazdy po suchej drodze
Nowa OptiGrip gwarantuje precyzję jazdy na zakrętach oraz w bardzo trudnych warunkach. Nowa opona posiada dwa rzędy żeber środkowych i ciągłych obwodowych. Stabilny obszar w środku przenosi ruchy kierownicy wprost na drogę, podczas gdy solidne bloki na zewnętrznych barkach opony stopniowo przenoszą naciski pojawiające się podczas pokonywania zakrętów. To przyczynia się do bardziej równomiernego rozłożenia ciśnienia na całym obszarze opony pozostającym w kontakcie z nawierzchnią i w konsekwencji poprawia pewność jazdy. Ponadto, charakterystyka warstwy zewnętrznej bieżnika zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdu.
Przyjazna dla środowiska
Bieżnik o niskim oporze toczenia w nowej Goodyear OptiGrip przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa. Konstrukcję bieżnika oparto na zmniejszonej ilości wielocyklicznych węglowodorów aromatycznych, co również czyni oponę bardziej przyjazną środowisku.
Innowacyjność nagrodzona
Technologia opony Goodyear OptiGrip - SmartWear zwyciężyła w ostatniej edycji konkursu o nagrodę Innovation Award przyznawaną przez Luxembourg Business Federation FEDIL (Luksemburską Federację Biznesu). Wygrała z 21 konkurencyjnymi zgłoszeniami. W ocenie jury tak innowacyjny produkt jak Goodyear OptiGrip umacnia wiodącą pozycję Goodyeara w obszarze technologii i innowacji oraz stanowi doskonały przykład możliwości ośrodka badawczo-rozwojowego Goodyear Luxembourg Technical Center.