Aktualności 13.12.2005
Opona dla nowoczesnego rolnika
Opona OPTITRAC R+ jest najmłodszym i zarazem najnowocześniejszym dzieckiem w rodzinie OPTITRAC, cieszącej się od sześciu lat dużą popularnością wśród rolników całej Europy. Stworzono ją z myślą o sześciocylindrowych ciągnikach z napędem na cztery koła o mocy silnika od 120 do 300 KM.

Goodyear OPTITRAC R+ DT824.
OPTITRAC R+ DT824 doskonale radzi sobie w transporcie na drogach utwardzonych, zachowując jednocześnie niskie ciśnienie powietrza na poziomie stosowanym w pracach polowych. Dzięki nowej technologii wykorzystanej przy produkcji OPTITRAC R+ DT824, uzyskuje się przyrost trakcji ciągnika o 10%. W dodatku, co dla wielu rolników może okazać się istotne, nośność opony zwiększa się aż o 30%!
Litera R w nazwie nowej opony oznacza powietrze (od angielskiego słowa „air”, które na język polski tłumaczy się jako „powietrze” i wymawia „eer”). Nazwa nawiązuje do faktu, że objętość powietrza w OPTITRAC R+ DT 824 jest znacznie większa niż w innych oponach linii DT 824. Znak „+” odnosi się z kolei do zwiększonej wydajności opony, która wynika z wykorzystania w jej konstrukcji nowych materiałów i nowoczesnego opasania typu AERO TIE-IN. Wszystko to przy zachowaniu zewnętrznych wymiarów opony, co sprawia, że opony te mogą być montowane na typowych obręczach oraz nie zmieniają gabarytów ciągnika.
„Rozwiązania zastosowane w oponie OPTITRAC R+ zaczerpnięte zostały z technologii opon lotniczych Goodyeara, przenoszących ekstremalne dynamiczne obciążenia. To doskonała oferta dla rolników, którzy mają już lub zamierzają nabyć ciągniki nowej generacji i chcieliby do maksimum wykorzystać ich możliwości. Wierzę, że OPTITRAC R+ znajdzie także i w Polsce wielu nabywców” - powiedział Krzysztof Gawlik, Dyrektor Sprzedaży Dywizji Opon Rolniczych i Przemysłowych w Grupie Goodyear w Polsce.
Prace nad przygotowaniem OPTITRAC R+ trwały dwa lata. Oficjalnie opona debiutowała w listopadzie tego roku na prestiżowych targach rolniczych Agritechnica w Hanowerze w Niemczech. Opony OPTITRAC R+ są produkowane w zakładach Goodyeara w Amiens we Francji. Aktualnie na rynkach dostępne są w dwóch rozmiarach.