Barum OR56 Cargo 195/70 R15 97 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 28.09.2021r.
OR56 Cargo
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
97 (do 730 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2021
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
260 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    195/70 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 97 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 730 kg.
  • Barum OR56 Cargo to opona zaprojektowana do wykorzystania w samochodach dostawczych w okresie letnim. Producent uzyskał takie parametry, by sprzyjała ona podróżowaniu na długie dystanse z zachowaniem optymalnego bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Barum OR56 Cargo to także atrakcyjna cena, więc wtedy, gdy szuka się jakości bez nadmiernego przepłacania, warto wziąć ją pod uwagę.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary opony: 14-15 cali

    Bieżnik opony: symetryczny

    Klasa: ekonomiczna

    Zastosowanie: samochody dostawcze

    Barum to producent należący do koncernu Continental, który od lat skupia się na sprzedaży opon jakościowo dorównujących wielu uznanym markom na rynku. Barum OR56 Cargo to oferta dla kierowców samochodów dostawczych, by wspomagać jazdę niezależnie od warunków panujących na drodze. Prezentowany model opony jest wyposażony w oszczędny bieżnik symetryczny, który jest dodatkowo wzmocniony dla jeszcze lepszej trwałości. Trzy rowki wzdłużne o większej szerokości odpowiadają za bezpieczną jazdę w deszczu i zapobiegają aquaplaningowi. Centralne żebra obwodowe stabilizują jazdę także przy osiąganiu wyższych prędkości. Niewielkie lamelki poprawiają także w tym modelu przyczepność. Przy użyciu zamkniętych klocków barowych poprawiono sztywność opony. Twardszy bieżnik z krzemionką zużywa się wolniej i równomiernie, a opona nie ulega odkształceniom przy intensywnej jeździe.

    Barum OR56 Cargo w efekcie powinien spełnić oczekiwania kierowców doceniających jazdę dynamiczną, szybką, ale też bezpieczną. W dłuższych trasach w samochodach dostawczych także sprawdza się poprawiony parametr żywotności, by uzyskać jeszcze wyższą oszczędność.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).