Bridgestone ER300 235/55 R17 103 V

4,8
Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
ER300
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
103 (do 875 kg)
Indeks prędkości:
V (do 240km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (6 opinii)
4,8 1111800
684 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

6 zebranych opinii 66% użytkowników poleca tę oponę 4,8 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
3,5 1115000 Średnia mateo, 2015-03-31

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: 5,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 2,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 0,9/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Ogólnie średnia opona, za dużą kasę. Znacznie lepiej wybrać coś Continentala. Znacznie tańsze i dużo lepsze właściwości jezdne. Na suchym asfalcie jakoś daje radę, na mokrym jest tragedia, nie ma mowy o jakimkolwiek mocniejszym hamowaniu, od razu ABS działa, nawet przy delikatnym dotykaniu pedału hamulca. Z przyśpieszaniem tak samo - na suchym trzyma się drogi, na mokrym asfalcie mocniejsze wciśnięcie gazu i koła tracą przyczepność, niestety. Na zakrętach również dość wcześnie zaczyna wyrzucać i trzeba mieć to na uwadze. Tam, gdzie co prawda na zimówkach wchodzę spokojnie w zakręty z prędkością 90 km/h, to na Brigestone jest to niestety 75 km/h, maksymalnie 80. Do tego dość głośne na niektórych rodzajach asfaltu. Jedyny plus, to taki, że są dość trwałe. Zrobiłem na nich ok. 70 tys km. i nadal mają 4-5 mm bieżnika. 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,8 1118000 Średnia lucco, 2014-11-23

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: 4,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 0,9/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 2,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Nie bardzo rozumiem dlaczego mają tak wysoką ocenę. Na suchym bardzo głośna opona ale trzyma się rewelacyjnie. Na mokrym jest dramat. 5 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,7 1111170 Bardzo dobra! Lesko, 2012-11-24

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
Jedna z najlepszych letnich opon - na każdej nawierzchni zachowuje się wręcz idealnie. Rewelacyjne zachowanie opony na mokrym i w czasie dużego deszczu, bardzo niska ścieralność. 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,1 1111110 Bardzo dobra! dawid k, 2012-03-13

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 3,0/6
Ukryj
Pokaż
extra opona 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,9 1111900 Dobra! jahim, 2010-11-27

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 1,0/6
Ukryj
Pokaż
Fajna oponka naprawdę trzyma na zakrętach na suchej jak i na mokrej nawierzchni pod tym względem super. Wielki minus za ścieralność 18 tys km na nowe opony to znacznie za mało ledwie ledwie 2 sezony przejechane na nich. 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,7 1111170 Bardzo dobra! karton, 2010-04-04

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Super opony, bardzo ciche i super trzymające w zakrętach. Polecam wszstkim którzy mają dylemat jakie kupić opony. 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    235/55 R17.
    Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 103 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 875 kg.
  • Bridgestone Turanza ER300 to jedna z opon, która nie uznaje kompromisów w dziedzinie bezpieczeństwa. To model turystyczny, który gwarantuje idealną trakcję podczas jazdy na nawierzchni mokrej i suchej, sprzyjając przy tym obniżeniu kosztów eksploatacyjnych.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary: 14-19 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Bridgestone to pełna gama opon letnich, które sprzyjają jeździe bezpiecznej i oszczędnej. Turanza ER300 to jeden z tych modeli, w którym bezpieczeństwo wysuwa się na pierwszy plan. Wykorzystano asymetryczny bieżnik, który zapobiega aquaplaningowi. Opona bardzo dobrze radzi sobie w deszczu, wydajnie odprowadzając wodę i zapewniając jazdę stabilną z wysoką maksymalną przyczepnością. Dodatkowym atutem prezentowanego modelu opony jest zmniejszenie drgań, co jest wynikiem lepszej konstrukcji ścian bocznych i stopki. Dodatkowo konstrukcja wpływa pozytywnie na zmniejszenie hałasu, dlatego Turanza ER300 to komfortowa jazda także na dłuższych dystansach. Wykorzystana w produkcji mieszanka gumy z krzemionką cechuje się wysoką wytrzymałością, trwałością, ściera się równomiernie, zużywa wolno i sprzyja przyczepności.

    Dlatego Bridgestone Turanza ER300 to solidna opona w klasie premium dla osób, które poszukują jakości bez kompromisów. Z nią samochód zawsze jest pod kontrolą – sterowność, precyzja i przyczepność powodują, że jej bezpieczeństwo nawet podczas szybszej jazdy plasuje się na wysokim poziomie.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).