Dębica Frigo HP2 205/55 R16 91 H

Wysyłka Gratis
Dostawa 20.08.2019r.
Frigo HP2
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
91 (do 615 kg)
Indeks prędkości:
H (do 210km/h)
Data produkcji:
2019
Kraj produkcji:
Niemcy
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
226 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    205/55 R16.
    Jej indeks prędkości - H - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 210 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
  • Typ: opona klasy ekonomicznej przeznaczona na sezon zimowy.

    Przeznaczenie: samochody osobowe.

    Charakterystyka: Jeżeli od opon zimowych oczekujesz zrównoważonych osiągów, bezpieczeństwa i ekonomicznej eksploatacji, Dębica FRIGO HP2 to optymalne rozwiązanie dla Ciebie. Zaokrąglone krawędzie barków bieżnika sprawiają, że droga hamowania na mokrej nawierzchni ulega skróceniu.

    Za pewniejszą jazdę i szybszą reakcję ze strony układu kierowniczego odpowiada specjalna, kierunkowa rzeźba bieżnika sprawdzająca się w ekstremalnych warunkach. Rowki w kształcie litery „W” efektywnie odprowadzają błoto i śnieg spod czoła opony gwarantując sprawne osuszanie powierzchni opony oraz doskonałą przyczepność.

    Z pełni parametrów Dębica FRIGO HP2 możesz korzystać bez względu na panującą aurę i temperaturę. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej mieszanki gumowej zapewniającej elastyczność w szerokim zakresie temperatur, opona doskonale przylega do nawierzchni dając stabilność i komfort jazdy zimą.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).