Dunlop SP Sport MAXX 255/40 R20 101 W

4,5
Wysyłka Gratis
Dostawa 8 dni roboczych
SP Sport MAXX
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
101 (do 825 kg)
Indeks prędkości:
W (do 270km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (7 opinii)
4,5 1111400
979 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

7 zebranych opinii 71% użytkowników poleca tę oponę 4,5 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
Opinie o oponie są zbierane.

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    255/40 R20.
    Jej indeks prędkości - W - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 270 km/h, a indeks nośności - 101 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 825 kg.
  • Dunlop SP Sport MAXX to opony letnie w klasie premium, które zostały zaprojektowane po to, aby spełnić najwyższe wymagania, w tym właścicieli aut sportowych i luksusowych. To model wyróżniający się agresywnym bieżnikiem i gwarantujący wyjątkowe osiągi oraz przyczepność. Wykorzystana w nim mieszanka dodatkowo sprzyja powolnemu zużywaniu się bieżnika.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary opony: 16-22 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Dunlop to opony produkowane z wysokiej klasy materiałów i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Aktualnie firma należy do koncernu Goodyear. Jej model SP Sport MAXX przeznaczony jest do samochodów osobowych średniej i wyższej klasy, w tym dla kierowców, którzy doceniają dynamikę jazdy. Dunlop SP Sport MAXX to następca popularnego modelu SP Sport 9000. Do budowy nowszej odsłony tej opony zastosowano technologię Multi Radius Tread, aby sprzyjać najwyższym osiągom na nawierzchni mokrej – duża liczba nacięć i wzdłużne żebra poprawiają odprowadzanie wody spod kół i zmniejszają ryzyko aquaplaningu. Konstrukcja daje także równomierne rozłożenie nacisków oraz sprzyja bezpiecznemu przyspieszaniu, ruszaniu i hamowaniu niezależnie od nawierzchni. Tor jazdy jest stabilny, a kontrola kierowania zachowana na najwyższym poziomie – to usztywniona konstrukcja, w tym żebro centralne odpowiedzialne za skuteczne przenoszenie sił bocznych. Dodatkowo Dunlop SP Sport MAXX to opon cicha i redukująca drgania, by jazda była bardziej wygodna.

    W efekcie Dunlop SP Sport MAXX to korzystny zakup, gdy szuka się solidnych opon na okres letni. Dobra amortyzacja, redukcja hałasu oraz wysoka przyczepność to ich duże atuty, by podróżowanie było komfortowe.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).