Falken Azenis FK510 225/40 R18 92 Y

Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
Azenis FK510
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
92 (do 630 kg)
Indeks prędkości:
Y (do 300km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
675 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    225/40 R18.
    Jej indeks prędkości - Y - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 300 km/h, a indeks nośności - 92 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 630 kg.
  • Falken Azenis FK510 to model opon letnich, który został zaprojektowany z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą i kierowcach o dynamicznym stylu jazdy. Model jest zaliczany do klasy średniej, co oznacza, że doskonale łączy bardzo dobrą jakość i przystępne ceny.

    Prezentowane opony posiadają asymetryczną rzeźbę bieżnika, która zapewnia doskonałe prowadzenie samochodu przy większej prędkości oraz oferuje dobry komfort jazdy.

    Zewnętrzna część bieżnika opon Falken Azenis FK510 to gwarancja sprawnego manewrowania na suchej nawierzchni i dynamicznego pokonywania zakrętów. Zadaniem wewnętrznej jest umożliwienie bezpiecznej jazdy na mokrej drodze - odprowadzanie wody umożliwiające zachowanie pełnej kontroli nad samochodem w trudnych warunkach.

    Warto wiedzieć, że marka Falken pochodzi z Japonii i należy do koncernu Sumitomo. Powstała ona w celu promocji opon o wysokich osiągach na terenie Stanów Zjednoczonych. Bardzo szybko zdobyła popularność i uznanie miłośników sportowej jazdy. Opony Falken zaczęły się także pojawiać w różnego rodzaju wyścigach.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).