Fulda CARAT EXELERO 205/45 R17 88 W

4,5
Wysyłka Gratis
Zapytaj o dostępność
CARAT EXELERO
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
W (do 270km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (6 opinii)
4,5 1111400
594 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

6 zebranych opinii 50% użytkowników poleca tę oponę 4,5 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
4,0 111100 Dobra! tomi, 2008-06-06

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 2,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
jakośc opony wychodzi dopiero po przejechaniu ok. 15000Km, jeśli chodzi o fulde jakośc to typowa lipa, wyząbkowały się szybko i straciła pierwotne walory , którymi się szczycił producent, a bieżnika jest jeszcze połowa, szczególnie nie polecam 4 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,9 1119000 Średnia Adam, 2007-10-11

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 2,0/6
  • Trwałość: 2,0/6
Ukryj
Pokaż
opony na poczatku wydawaly sie znakomite, jednak po przejechaniu na nich okolo 15kkm okazalo sie ze to szmelc, wyzabkowaly sie i efekt jest taki ze podczas jazdy wyja jakby lozysko bylo uszkodzone, nie polecam 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,5 1111500 Dobra! robert, 2007-07-02

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
bardzo dobre opony za rozsądną cene.uważam że są bardzo dobrej jakości 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,3 1111130 Bardzo dobra! jaro, 2006-10-06

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Kupno tych opon na początku sezonu gdzie opony były hitem troszkę kosztowało, ale absolutnie nie żałuję i gorąco polecam 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,3 1111130 Bardzo dobra! darkul, 2006-09-19

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Bardzo dobra opona za rozsądną kasę. Po 35 tyś oponki robią się głośne.
Godne polecenia
1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,6 1116000 Średnia Mariusz, 2005-11-30

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Dobra opona w dobrej cenie . Polecam . 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    205/45 R17.
    Jej indeks prędkości - W - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 270 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Typ: opona letnia.

    Przeznaczenie: samochody osobowe.

    Rozmiary: 15-23''

    Nowość lato 2005r. Konstrukcja bieżnika zapewnia obniżona emisję hałasu. Zastosowano nowatorska mieszankę gumową bieżnika pozwalajacą na lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).