Kingstar SW40 195/65 R15 91 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
SW40
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
91 (do 615 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
390 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    195/65 R15.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
  • Kingstar SW40 to opona w klasie ekonomicznej przeznaczona do jazdy w zimowych warunkach. Kierunkowy bieżnik z licznymi nacięciami i lamelkami sprzyja bezpiecznej jeździe w błocie pośniegowym i na śniegu. Zarówno mokra, jak i sucha nawierzchnia nie będą już problemem, ponieważ Kingstar SW40 zawsze gwarantuje dobre osiągi i to bez przepłacania.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary opony: 13-16 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: ekonomiczna

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Kingstar to marka należąca do znanego koreańskiego koncernu Hankook. Jej opony to głównie klasa ekonomiczna, ale przy ich produkcji wykorzystuje się sprawdzone rozwiązania, by jazda była optymalnie bezpieczna i jednocześnie wygodna. Kierunkowy bieżnik z ułożeniem rowków w kształt litery V sprzyja poprawie osiągów niezależnie od warunków – dużo nacięć poprawia przyczepność, stabilizuje tor jazdy i dodatkowo także skraca drogę hamowania. Cztery kanały obwodowe biegnące w centralnej części, które połączone są z rowkami poprzecznymi, wydajnie sprawdzają się przy odprowadzaniu wody i błota pośniegowego. Żebro centralne sprzyja także większej precyzji jazdy. Mieszanka opony o większej elastyczności sprawia, że zachowuje ona swoje właściwości nawet przy niskich temperaturach.

    Kingstar SW40 to dobry zakup na zimę, jeżeli nie planuje się na opony wydawać dużej ilości pieniędzy. Sprawdzona konstrukcja znana z opon premium nieco starszej generacji to dobre osiągi i bezpieczeństwo przy jeździe na śniegu, błocie pośniegowym, wodzie, a nawet oblodzonej nawierzchni.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).