Matador MPS 530 Sibir Snow Van 175/65 R14 90/88 T

Wysyłka Gratis
Dostawa 4-5 dni roboczych
MPS 530 Sibir Snow Van
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
90/88 (do 600 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców
262 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    175/65 R14.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 90/88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 600 kg.
  • Matador MPS 530 Sibir Snow Van to opona przeznaczona do samochodów dostawczych. W klasie ekonomicznej wyróżnia się bardzo dobrymi parametrami jezdnymi oraz wytrzymałością i odpornością na zużycie. Dzięki niej kursy nawet w trudnych warunkach będą cechowały się wysokim poziomem bezpieczeństwa.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary opony: 14-16 cali

    Bieżnik opony: symetryczny

    Klasa: ekonomiczna

    Zastosowanie: samochody dostawcze

    Matador jako marka pochodzi ze Słowacji, gdzie oferuje opony od ponad stu lat. Aktualnie należy ona do koncernu Continental. Matador MPS 530 Sibir Snow Van stanowi jej propozycję dla samochodów dostawczych na okres zimowy. To opona nowoczesna, która sprzyja bezpiecznemu codziennemu użytkowaniu samochodu także na dłuższych trasach. W zimowych warunkach jej symetryczny bieżnik z dużą liczbą nacięć radzi sobie dobrze przy jeździe prostej, na zakrętach oraz wzniesieniach. Opony wydajnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, wczepiają się w śnieg, aby jeszcze gwarantować wysoką przyczepność niezależnie od warunków jazdy. Matador MPS 530 Sibir Snow Van wykonano ze specjalnej mieszanki gumy, która sprzyja zachowaniu optymalnych właściwości jezdnych oraz dodatkowo wyróżnia się wysokimi przebiegami i odpornością na uszkodzenia.

    Matador MPS 530 Sibir Snow Van jako ekonomiczna propozycja powinna zadowolić kierowców samochodów dostawczych, którzy w codziennym użytkowaniu samochodu doceniają ekonomię jazdy – niskie koszty zakupu ogumienia i jego eksploatacji, a także wysoki poziom bezpieczeństwa podróżowania zimą.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).