Toyo 350 175/80 R14 88 T

5,7
Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
350
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
88 (do 560 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
5,7 1111170
345 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,7 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,7 1111170 Bardzo dobra! A.J., 23.09.2008

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 6,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 4,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
Rewelacyjne. Polecam 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    175/80 R14.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 88 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 560 kg.
  • Opony Toyo 350 przeznaczone są na lato dla samochodów osobowych średniej klasy, głównie tych poruszających się po mieście. To model niedrogi, ale jednocześnie solidny i sprawdzający się w codziennej, umiarkowanej jeździe. Dobrze sprawuje się również na nawierzchniach mokrych, jest oszczędny i skraca skutecznie drogę hamowania. Toyo 350 zapewnia też wygodniejszą jazdę dzięki redukcji drgań i hałasu.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary opony: 13-15 cali

    Bieżnik opony: symetryczny

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Japońska marka Toyo specjalizuje się w produkcji niedrogich opon przeznaczonych dla różnych typów samochodów. Toyo 350 to jej propozycja na lato, aby jazda niezależnie od warunków była zawsze bezpieczna i wygodna. Specjalna rzeźba bieżnika została przystosowana do uzyskania wysokiej przyczepności i skrócenia drogi hamowania także na nawierzchni mokrej. Uzyskano niskie opory toczenia oraz optymalne rozłożenie nacisków, co sprawia, że jest ona także bardziej oszczędna w codziennym użytku. Sztywna i mocna strefa barkowa odpowiada za ustabilizowanie toru jazdy i poprawę precyzji nawet przy ostrych zakrętach. Liczne rowki i nacięcia ułożono tak, aby hałas podczas jazdy był minimalny. Toyo 350 została wykonana z mieszanki z krzemionką dla jeszcze lepszej przyczepności i trwałości.

    Toyo 350 to w efekcie jedna z opon, które warto wziąć pod uwagę, gdy poszukuje się niedrogiego kompletu na lato. Jej przyczepność i żywotność to duże atuty i niezależnie od pogody będzie ona sprawowała się dobrze podczas jazdy miejskiej i w dłuższych podróżach, zwłaszcza przy umiarkowanym stylu jazdy.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).