Toyo Proxes CF-1 215/55 R16 93 V

3,7
Wysyłka Gratis
Dostawa 10 dni roboczych
Proxes CF-1
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
93 (do 650 kg)
Indeks prędkości:
V (do 240km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (2 opinie)
3,7 1116000
589 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

2 zebranych opinii 50% użytkowników poleca tę oponę 3,7 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
4,1 1111100 Dobra! ANDRZEJ, 28.10.2012

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 1,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 1,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Są tak głośne jak by wyły wszystkie łożyska W AUCIE MASAKRA !!! 7 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,2 1112000 Średnia robert3004@wp.pl, 30.03.2012

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 3,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 2,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 3,0/6
  • Hałas: 2,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
na wodzie nieciekawie, plywaja, 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    215/55 R16.
    Jej indeks prędkości - V - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 240 km/h, a indeks nośności - 93 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 650 kg.
  • Letnie opony Toyo Proxes CF-1 wspomagają bezpieczną jazdę w każdych warunkach. To model przeznaczony do samochodów osobowych klasy wyższej i średniej. Doskonale sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na dłuższe trasy, aby codzienna jazda była komfortowa i oszczędna. Toyo Proxes CF-1 jest optymalnym wyborem, gdy liczy się niezawodność i korzystna cena.

    Typ opony: letnia

    Rozmiary opony: 13-18 cali

    Bieżnik opony: asymetryczny

    Klasa: średnia

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Toyo jest japońską i niezależną marką oferującą wysokiej klasy opony, w tym w segmencie Ultra High Performance, które doskonale nadają się do samochodów wyższej klasy, w tym sportowych. Toyo Proxes CF-1 wyróżnia udana konstrukcja – asymetryczny bieżnik i specjalna mieszanka, która sprzyja większej wytrzymałości oraz odporności także przy wysokich temperaturach i na mokrej nawierzchni. Asymetryczny bieżnik z licznymi nacięciami i dużymi centralnymi blokami wydajnie odprowadza wodę i zapobiega aquaplaningowi, również powoduje bardziej efektywne ruszanie i hamowanie, skracając jego drogę. Dodatkowo zaletą Toyo Proxes CF-1 jest niski hałas i skuteczna redukcja drgań i szumów, by zapewnić komfortowe podróżowanie także przy dłuższych trasach. Zastosowano mieszankę z dodatkiem krzemionki, która wyróżnia się odpowiednią twardością. Toyo Proxes CF-1 zachowuje także doskonałą wytrzymałość.

    Toyo Proxes CF-1 warto wziąć pod uwagę, gdy liczy się bezpieczna jazda zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i mieszanki uzyskano optymalną stabilność, płynność i precyzję jazdy, a w efekcie bezpieczeństwo.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).