Vredestein Sprint Classic 155/80 R15 82 S

3,9
Wysyłka Gratis
Dostawa 30.04.2024r.
Sprint Classic
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
82 (do 475 kg)
Indeks prędkości:
S (do 180km/h)
Data produkcji:
2023
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
3,9 1119000
465 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 0% użytkowników poleca tę oponę 3,9 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
3,9 1119000 Średnia yaro, 2009-02-19

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 3,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: -/6
  • Wygląd opony: 3,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
raczej nie z jednego powodu - cena opon to przerost treści nad formą 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    155/80 R15.
    Jej indeks prędkości - S - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 180 km/h, a indeks nośności - 82 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 475 kg.
  • Nowa opona firmy Vredestein uzupełnia serie opon do samochodów "klasycznych i kultowych" np. Garbus.
    Została ona zaprojektowana specjalnie dla entuzjastów zwracających uwagę na detale i wygląd. Podczas gdy unikalny profil i kontur opony pozostały niezmienione, dodane zostały stylowe napisy na scianach bocznych. Jednakże za wyglądem opony kryje się najbardziej zaawansowan technologia holenderskiego producenta.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).