najlepsze-opony-zimowe-2013-2014-w-rozmiarze-185-60-r15-wg-adac

Aktualności 14.08.2014 Najlepsze opony zimowe 2013/2014 w rozmiarze 185/60 R15 wg ADAC

Szukasz zimowych opon, które dadzą ci poczucie bezpieczeństwa w często trudnych i wymagających warunkach? Test opon zimowych ADAC 2013/2014 w rozmiarze 185/60 R15 pomoże Ci wybrać idealne opony.

Opony w rozmiarze 185/60 R15 z indeksem prędkości T (do 190 kilometrów na godzinę) najczęściej używane są w niewielkich samochodach osobowych takich, jak: Citroen C3, Fiat Punto, Volkswagen Polo czy także popularne Renault Clio.

W teście przebadano aż 17 modeli opon. Wiele z nich osiągnęło doskonały wynik, bo aż 7 z testowanych opon oceniono jako "szczególnie polecane". Pozostałe 7 opon zostało zakwalifikowanych do grupy opon "polecane", 1 model "warunkowo polecany", a 2 otrzymały ostatecznie niekorzystną notę - "niepolecane".

Kup oponę, która zwyciężyła w teście - Continental ContiWinterContact TS850

Oto wyniki testu opon zimowych w rozmiarze 185/60 R15 ADAC:

 

Model

Nota

ADAC

Sucha

droga

Mokra

droga

Śnieg Lód

Poziom

hałasu

Zużycie

paliwa

Zużycie

bieżnika

Waga   15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%

1. Continental

ContiWinterContact

TS850

szczególnie

polecana

2,4 1,9 1,9 1,9 2,8 1,8 1,5

2. Dunlop WinterResponse 2

szczególnie

polecana

2,4 1,9 1,9 2,2 3,1 1,5 2,5
3. Firestone Winterhawk 3

szczególnie

polecana

2,0 2,0 2,4 2,2 2,8 2,2 1,5
4. Michelin Alpin A4

szczególnie

polecana

2,2 2,4 2,1 2,2 3,4 1,8 0,5

5. Nokian WR D3

szczególnie polecana 1,7 2,2 2,2 2,3 3,5 2,1 2,3

6. Goodyear UltraGrip 8

szczególnie polecana 2,4 2,3 2,1 2,5 3,3 2,0 2,5

7. Semperit Speed-Grip 2

szczególnie polecana 2,1 2,4 2,5 2,5 3,3 1,5 2,5

8. Vredestein Snowtrac 3

polecana 2,2 2,6 1,9 2,3 3,6 2,1 2,3

9. Barum Polaris 3

polecana 2,6 2,9 2,2 2,3 3,1 2,4 2,5

10. Pirelli Snowcontrol 3

polecana 2,1 3,0 2,0 2,5 3,8 2,0 2,5

11. GT Radial Champiro WinterPro

polecana 2,8 3,2 3,1 2,5 3,4 2,4 2,3

12. Hankook Winter

i*cept RS (W442)

polecana 2,1 3,2 2,6 2,3 3,1 2,1 2,3

13. Falken HS 449

polecana 2,1 2,6 2,2 2,2 3,5 2,4 3,5

14. Kleber Krisalp HP 2

polecana 2,2 3,5 2,4 2,6 3,6 1,9 1,5

15. Nexen Eurowin 600

wystarczająca 1,9 2,7 3,6 3,0 3,1 2,2 2,5

16. Kormoran Snowpro b2

niepolecana 3,3 5,2 2,1 2,5 3,4 1,9 2,0

17. Marangoni 4 Winter E+

niepolecana 2,2 5,5 3,9 2,8 3,8 2,8 1,5

Uwaga! Niższa ocena punktowa w poszczególnych kategoriach to wyższa ocena końcowa.  

 

Model

Plusy

Minusy

Oferta

Continental ContiWinterContact TS850

uniwersalna opona, wyjątkowo dobra na mokrej drodze, śniegu i lodzie (najlepsze noty), małe zużycie paliwa i bieżnika

-

Sprawdź ofertę
Dunlop Winterresponse 2

uniwersalna opona, wyjątkowo dobra na mokrej drodze i śniegu, dobra na lodzie, bardzo niskie zużycie paliwa (najlepsza nota)

-

Sprawdź ofertę
Firestone Winterhawk 3

uniwersalna opona, wyjątkowo dobra na suchej i mokrej drodze, dobra na lodzie, małe zużycie bieżnika

-

Sprawdź ofertę
Michelin Alpin A4

uniwersalna opona, najlepsza nota w kategorii zużycia bieżnika, dobra na śniegu i lodzie, małe zużycie paliwa

-

Sprawdź ofertę
Nokian WR D3

uniwersalna opona, wyjątkowo dobra na suchej drodze (najlepsza nota), dobra na mokrej i pokrytej śniegiem drodze

słabsza nota za hałas

Sprawdź ofertę

Goodyear UltraGrip 8

uniwersalna opona, dobra na mokrej drodze oraz na śniegu 

-

Sprawdź ofertę
Semperit Speed-Grip 2

uniwersalna opona, odpowiednie zachowanie na suchej drodze, najlepsza nota w kategorii zużycia paliwa

- Sprawdź ofertę

Vredestein Snowtrac 3

najwyższa nota na śniegu

trochę gorsza na mokrej drodze

Sprawdź ofertę

Barum Polaris 3

dobra na śniegu

nieco słabsza na mokrej i suchej drodze Sprawdź ofertę
Pirelli Snowcontrol 3

wyjątkowo dobra na śniegu, dobra na suchej drodze

nieco słabsza na mokrej nawierzchni

Sprawdź ofertę

GT Radial Champiro WinterPro

 

-

stosunkowo słaba na mokrej i suchej jezdni, a także na śniegu Sprawdź ofertę

Hankook Winter

i*cept RS (W442)

dobra na suchej nawierzchni

stosunkowo słaba na mokrej jezdni Sprawdź ofertę

Falken HS 449

dobra na suchej drodze, na śniegu i lodzie

szybkie zużycie bieżnika

Sprawdź ofertę
Kleber Krisalp HP 2

małe zużycie paliwa i bieżnika

słaba na mokrej nawierzchni

Sprawdź ofertę
Nexen Eurowin 600

wyjątkowo dobra na suchej drodze

słaba na śniegu Sprawdź ofertę
Kormoran Snowpro b2 małe zużycie paliwa słaba na suchej nawierzchni, kiepska na mokrej jezdni Sprawdź ofertę
Marangoni 4 Winter E+ małe zużycie bieżnika kiepska na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie brak

Continental ContiWinterContact TS850
Continental ContiWinterContact TS850 - opona, która osiągnęła najlepsze wyniki w teście. 

Zwycięzcy i przegrani

Zdecydowanie najlepsze i szczególnie polecane modele opon to: Continental ContiWinterContact TS850, Dunlop SP Winter Response 2, Semperit Speed-Grip 2, Goodyear Ultragrip 8, Michelin Alpin A4, Nokian WR D3 i Firestone Winterhawk 3. Każdy z tych modeli ma przypisane szczególne cechy sprawiające, że doskonale nadają się na konkretne nawierzchnie czy warunki atmosferyczne. Przykładowo Dunlop SP Winter Response 2 to najlepsza opona na mokrą nawierzchnię, na śnieg oraz w kategorii zużycia paliwa. Nokian WR D3 to model doskonale radzący sobie na suchej nawierzchni, a Michelin Alpin A4 jest oponą o zdecydowanie najlepszej ocenie w kategorii zużycia paliwa. Kolejna siódemka, która otrzymała świetne noty w czasie testów i otrzymała ostatecznie etykietę opon "polecanych", to: Vredestein Snowtrac 3, Barum Polaris 3, Pirelli Snowcontrol 3, GT Radial ChampiroWinterPro, Hankook Winter I*cept RS W442, Falken Eurowinter HS 449 i Kleber Krisalp HP 2. Opona "warunkowo polecana" to Nexen Eurowin 600. Najgorsze oceny otrzymały Marangoni 4 Winter E+ oraz Kormoran Snowpro b2. 

Test na mokrej nawierzchni

Zachowanie każdej z opon zostało przeanalizowane w różnych kategoriach. Tak uzyskane wyniki pozwoliły odpowiednio pogrupować i sklasyfikować modele. Na mokrej nawierzchni najlepsze noty uzyskały opony: Continental ContiWinterContact TS850 i Dunlop Winterresponse 2. Dobre wyniki osiągnęła także opona Firestone Winterhawk 3. Zdecydowanie najmniej obiecująco przedstawiły się wyniki testów w tych warunkach jeśli chodzi o opony: Marangoni 4 Winter E+ i Kormoran Snowpro b2. Na suchej nawierzchni najlepiej wypadła opona Nokian WR D3. Zaraz za nią bardzo dobre parametry na suchej drodze osiągnęły: Nexen Eurowin 600 i Firestone Winterhawk 3. Najgorszą ocenę otrzymała opona Kormoran Snowpro b2.  

Pozostałe osiągi

Zdecydowanie najlepsze osiągi na śniegu mają modele Continental WinterContact TS850 i Dunlop Winterresponse 2. Całkiem niezłe w trudnych warunkach (np. śnieg) okazały się być Vredestein Snowtrac 3 oraz Kormoran Snowpro b2. Śnieg to bardzo wymagające warunki pogodowe, więc nie łatwo im sprostać. Nie poradziły sobie z tym opony: Marangoni 4 Winter E+ oraz Nexen Eurowin 600. Na lodzie najlepiej sprawdził się model Continental ContiWinterContact TS850. Najsłabiej wypadły: Nexen Eurowin 600 i Marangoni 4 Winter E+. W testach sprawdzano także (oprócz tego jak opona zachowuje się na danej nawierzchni) poziom hałasu opon. Niestety w tej kategorii opony otrzymały wyłącznie noty dostateczne i mierne. Najlepsze w tej kategorii okazały się opony Continental WinterContact TS850 i Firestone Winterhawk 3, a najgorzej wypadły Marangoni 4 Winter E+ i Pirelli Snowcontrol 3, które były najgłośniejsze. Kolejną braną pod uwagę kategorią w teście było zużycie paliwa. Najlepiej w tej kategorii wypadły modele Dunlop Winterresponse 2 i Semperit Speed-Grip Ostatnią konkurencją było zużycie bieżnika i tu zdecydowanie zwyciężyła opona Michelin Alpin A4. W tej kategorii dobre noty otrzymały ponadto: Continental WinterContact TS850, Firestone Winterhawk 3, Kleber Krisalp HP 2 i Marangoni 4 Winter E+.

opony zimowe
Wybór opon zimowych nie jest trudny jeśli wiemy na jakie osiągi zwracać uwagę. 

Od czego zależy końcowa ocena opony w teście?

Od zachowania się opony na różnych nawierzchniach, zużycia paliwa czy bieżnika zależała końcowa ocena danego modelu opony. Największy wpływ na tę notę miały wyniki uzyskane w kategorii osiągów opony na mokrej nawierzchni. W czasie tych testów na mokrej drodze analizuje się długość hamowania na betonie i asfalcie, aquaplaning, łatwość prowadzenia pojazdu, jazdę po okręgu i prowadzenie boczne opony. Inną kategorią, która jest brana pod uwagę przy wystawianiu ostatecznej oceny, jest to jakie osiągi notuje opona na śniegu. Sprawdza się hamowanie i ruszanie z miejsca. Ocena końcowa zależy także od osiągów na suchej nawierzchni, na lodzie oraz w kategoriach zużycia paliwa i bieżnika. Poziom hałasu opony jest także brany pod uwagę w testach, ale zdecydowanie na samym końcu.

Jak wybrać odpowiednie opony dla siebie?

By wybrać dla siebie idealne opony na trudne zimowe warunki należy przeanalizować bardzo wiele wariantów. Jeśli podróżujemy dużo, w trudnych warunkach, na oblodzonej, niebezpiecznej drodze, to mamy zdecydowanie inaczej nakierowane wymagania niż gdybyśmy podróżowali mało, tylko w mieście i rzadziej w śniegu oraz po lodzie. Na pewno warto wziąć pod uwagę testy przedstawiane przez specjalistów takie jak ten. Ich wyniki mogą znacząco pomóc w dokonaniu właściwego wyboru, który zagwarantuje komfort i bezpieczeństwo na drodze.