Bridgestone LM20 175/70 R13 82 T

5,4
Wysyłka Gratis
Zapytaj o dostępność
LM20
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
82 (do 475 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
5,4 1111140
485 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,4 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,4 1111140 Bardzo dobra! Szymon Jeżewski, 2010-10-25

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 6,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
super opona świetnie trzyma samochód na drodze polecam super sprawa i ogromne poczucie bezpieczeńśtwa 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    175/70 R13.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 82 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 475 kg.
  • Marka Bridgestone z Japonii ma na swoim koncie wiele udanych zimowych opon dla samochodów osobowych. Wśród nich warto też wyróżnić Bridgestone Blizzak LM20 – opony w klasie premium z kierunkowym bieżnikiem, które oparto na nowoczesnych technologiach. Śnieg, błoto pośniegowe, deszcz czy lód nie są dla nich przeszkodą.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary opony: 13-15 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: premium

    Zastosowanie: samochody osobowe

    W ofercie Bridgestone jak najbardziej znajdują się opony przeznaczone również na środkowoeuropejskie zimy. Z modelem Bridgestone LM20 jazda będzie zawsze bezpieczna i komfortowa, dlatego jeżeli są to najważniejsze poszukiwane cechy, warto przyjrzeć się mu nieco bliżej. W prezentowanej oponie producent zastosował kierunkowy bieżnik opony, który układa się w kształt litery V. Jego szeroki nacięcia i wąskie lamelki dają wysoką przyczepność i kierowalność na śliskich nawierzchniach, wyprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod kół i wgryzają się w śnieg i lód. Solidne boki opony także poprawiają stabilność jazdy, również na zakrętach. Model Bridgestone LM20 został wyprodukowany z wysokiej jakości mieszanki gumowej z dodatkiem krzemionki – jest ona odporna na zmiany temperatury, radzi sobie wyśmienicie na każdej nawierzchni, jest poza tym wytrzymała i odpowiada za równomierne zużywanie się bieżnika. Dzięki profilowi opony zredukowano także hałas oraz zmniejszono opory toczenia, żeby użytkowanie opony było jeszcze tańsze.

    Właśnie dlatego opony Bridgestone LM20 to jedna z klasycznych propozycji do samochodów osobowych na okres zimowy. Sprawdzone rozwiązania dają wysokie bezpieczeństwo i satysfakcję z komfortowej jazdy.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).