Dayton DW510 175/65 R14 82 T

4,6
Wysyłka Gratis
Dostawa 28.10.2020r.
DW510
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
82 (do 475 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Data produkcji:
2019
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (47 opinii)
4,6 1111600
139 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

47 zebranych opinii 78% użytkowników poleca tę oponę 4,6 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,5 1111140 Bardzo dobra! dayton 510, 2014-12-01

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: -/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 6,0/6
  • Wygląd opony: -/6
  • Hałas: -/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Wcześniej używałem w oplu - były rewelacyjne. Parkowanie w kopnym śniegu i wyjazd bezproblemowy. Błoto pośniegowe i śnieg na asfalcie - jazda bezproblemowa. Ponieważ spisywały się świetnie - cena była i jest świetna zapadła decyzja o używaniu w Peugeocie Partnerze. W ubiegłym roku 2013 spisały się znakomicie. Po sezonie nie zmienione na letnie i w maju została jedna przebita na dużej nierówności przy prędkości spacerowej. Ogólnie bardzo polecam te opony, ale tylko w wersji zimowej. (W wersji letniej były użytkowane w oplu i trzeba było wyważać koła 2 - 3 razy w roku to był ich mankament. Komfort jazdy na letnich - standard, po prostu jeździły. Plus to cena.) 2 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,9 1111900 Dobra! astra, 2014-10-28

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: 4,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Opony super za taką cenę i taki rozmiar. Trochę szumią ale jest to odgłos toczącej się gumy (taki przytłumiony) a nie plastiku jak miałem przy innych. W poślizgi nie wpadałem bo staram się jeździć bezpiecznie. Mam je dopiero jeden sezon ale kupiłbym takie same 2 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,1 1111110 Bardzo dobra! Tigra, 2012-12-14

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
CENA! 175zł/szt.! Założyłem 2 na przód. Na tyle zostały UniRoyal RainSport 195/50R15. Wrażenia - super. Auto rusza sprawnie po mokrym, po suchym, po śniegu. Mając z tyłu letnie ładnie można driftować;) Komfort wysoki, na asfalcie ciche, choć czuć opory toczenia miększej gumy. Na deszczu prowadzą się dobrze. W kopnym śniegu radzą sobie dobrze pod strome podjazdy, nie zawiodły. Ścieralności nie jestem w stanie ocenić, ponieważ to dopiero 1000km. Wygląd zewnętrzny - taki sobie, tutaj akurat dębica frigo wygląda konkretniej - ale jak wiadomo frigo ścierają się bardzo szybko na asfalcie. Jestem zadowolony z zakupu, szczególnie za tą cenę. Wulkanizatorzy chwalą tą firmę. 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,0 111100 Dobra! MartinAlmighty, 2010-12-01

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 4,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 3,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Przed zakupem radzę zastanowić się w jakim terenie będą te opony jeździć.Jeżeli więcej w mieście to naprawdę je polecam bo za tą sumę ciężko znaleźć lepszą relację ceny do jakości.Nie mogę powiedzieć złego słowa o tej oponie,dobrze się prezentuje i hamuje,na wodzie pewne zachowanie,nie jest przesadnie głośna i dobra na nasze drogi.I wszystko naprawdę byłoby super tylko że ja użytkuję opony zimowe w naprawdę trudnych warunkach typu zaspy śnieżne,strome podjazdy,lód,rzadko kiedy widzą u mnie miejskie czarne drogi.Na takie ekstremalne warunki w takiej cenie zdecydowanie polecam Dębice Frigo 2.Różne opowieści słyszałem o nich ale mam drugi samochód z takimi oponami i nie rozumiem negatywnych wypowiedzi na ich temat.Maję dużo lepszą trakcje i przyczepność na śniegu co niestety okupione jest słabym zachowaniem na wodzie i szybszą ścieralnością od Daytona.Za takie pieniądze to lepszych opcji nie widzę,albo Dayton idealny do miasta i lekkie śniegi albo Dębica na prawdziwie śnieżną zimę,pozdrawiam. 7 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,7 1117000 Średnia drift driver, 2010-12-01

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 4,0/6
  • Opory toczenia: 3,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 3,0/6
  • Trwałość: 2,0/6
Ukryj
Pokaż
niewiem z kad te negatywne komentarze....oponki naprawde dobre dobre hamowanie na sniegu tak samo na mokrej nawierzchni oponki godne polecenie 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,2 1111120 Bardzo dobra! wojtas kołobrzeg, 2010-10-24

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 6,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
teraz bedzie 2gi sezon zimowy polecam naprawde warto 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,3 1111130 Bardzo dobra! maja, 2010-04-01

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 6,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 5,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Brak 0 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
5,0 111110 Bardzo dobra! sławek, 2010-03-07

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 5,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 6,0/6
  • Wygląd opony: 5,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 4,0/6
Ukryj
Pokaż
Niespodziewałem się tego ale jestem w 100% zadowolony. 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
4,4 1111400 Dobra! Maddragon, 2010-01-26

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 5,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: 4,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 4,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 4,0/6
  • Trwałość: 5,0/6
Ukryj
Pokaż
Ujmę to tak: świetna opona za niewielkie pieniądze. Opony kupiłem w październiku więc najpierw sprawdziłem je na mokrej nawierzchni. Świetna przyczepność nawet przy gwałtownym hamowaniu, czuć jak opony wgryzają się w asfalt (nie posiadam abs-u). Sucha nawierzchnia bez zastrzeżeń. Z utęsknieniem czekałem na jakieś ciężkie warunki zimowe. No i mamy. Odprowadzanie błota pośniegowego rewelacja auto stabilne do 70km/h, później trochę gorzej, ale moje auto waży zaledwie 820 kg. Zachowanie na świeżym śniegu również świetne, nie ma także problemu z parkowaniem w niewielkiej zaspie. Jak to zwykle bywa są minusy - największy to hałas, nie ma tragedii ale oponki trochę słychać tak od 90km/h w górę, zachowanie na lodzie jak każdej opony pozostawia do życzenia. Podsumowując w życiu nie jeździłem na lepszych oponach za te pieniądze. Nie wiem skąd te negatywne komentarze, bo opona jest super. A i jeszcze jedno serwis opony.pl - profesjonalizm w każdym calu opony miałem w 24h pod domem. Polecam. 3 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie
3,1 1111000 Średnia JJ, 2009-11-25

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 4,0/6
  • Tłumienie nierówności: -/6
  • Mokra nawierzchnia: 3,0/6
  • Opory toczenia: 2,0/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 3,0/6
  • Wygląd opony: 3,0/6
  • Hałas: 3,0/6
  • Trwałość: 3,0/6
Ukryj
Pokaż
Fatalny wybór. Źle na śniegu, Jeszcze gorzej na suchym. 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    175/65 R14.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 82 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 475 kg.
  • Dayton DW510 to bardzo dobrze sprawdzające się zimą opona przeznaczona do mniejszych samochodów klasy średniej. Specjalny bieżnik skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe nadaje jej stabilność nawet w trudnych warunkach. To opony, z którymi jazda zimą będzie komfortowa i bezpieczna.

    Typ opony: zimowa

    Rozmiary: 13-17 cali

    Bieżnik opony: kierunkowy

    Klasa: ekonomiczna

    Zastosowanie: samochody osobowe

    Amerykańska marka Dayton należy do koncernu Bridgestone. Dayton to specjaliści w dziedzinie solidnych opon samochodowych w korzystnych cenach. Opony Dayton produkowane są również w Polsce. Zimowa wersja Dayton DW510 to nowoczesne technologie oraz wysokiej jakości materiały, które zapewniają świetną przyczepność nawet wtedy, gdy pogoda jest ekstremalna. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika – specjalny kształt nacięć w literę V oraz duża liczba malutkich rowków powodują, że woda i błoto pośniegowe odprowadzane są szybko i skutecznie. Zastosowanie specjalnych klocków na krawędziach opony dodatkowo sprzyja stabilności jazdy. Dzięki wykorzystaniu optymalnej mieszanki gumy, opony Dayton DW510 cechują się wysoką wytrzymałością oraz zachowują właściwą elastyczność w ujemnych temperaturach.

    W 2011 roku opona Dayton DW510 185/65 R14 w teście Autocentre.ua uzyskała opinię doskonale odprowadzającej pośniegowe błoto.

    Dayton DW510 to świetny zakup dla osób szukających niedrogich opon zimowych o wysokiej wytrzymałości oraz przyczepności na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).