Goodyear Ultra Grip 8 205/55 R16 91 T

5,4
Wysyłka Gratis
Dostawa w 48 h
Ultra Grip 8
UWAGA! W zależności od szerokości lub homologacji opony wzór bieżnika może się różnić.
Indeks nośności:
91 (do 615 kg)
Indeks prędkości:
T (do 190km/h)
Kraj produkcji:
Brak informacji
Opór toczenia
Hamowanie na mokrej nawierzchni
Hałas zewnętrzny
Zobacz pełną etykietę UE
Ocena kierowców (1 opinia)
5,4 1111140
301 Nasza cena brutto
+ -
Kup teraz

Niezależne testy i opinie użytkowników tych opon

1 zebranych opinii 100% użytkowników poleca tę oponę 5,4 ocena ogólna
Pokaż opinie klientów Ukryj opinie klientów
5,4 1111140 Bardzo dobra! J.D. Smith, 2015-04-16

Ocena szczegółowa

  • Sucha nawierzchnia: 6,0/6
  • Tłumienie nierówności: 3,0/6
  • Mokra nawierzchnia: 5,0/6
  • Opory toczenia: -/6
  • Śnieg i błoto pośniegowe: 5,0/6
  • Wygląd opony: 6,0/6
  • Hałas: 6,0/6
  • Trwałość: 6,0/6
Ukryj
Pokaż
Najlepsze zimówki jakie kiedykolwiek miałem. Nie są najcichsze ale za to są na prawdę godne polecenia 1 osób uznało tę opinię za pomocną, a Ty? Tak Nie

Opis opony

  • Rozmiar opony, którą aktualnie oglądasz to:
    205/55 R16.
    Jej indeks prędkości - T - oznacza, że maksymalna prędkość, z jaką możesz jechać na tej oponie wynosi 190 km/h, a indeks nośności - 91 - że maksymalne obciążenie, jakie może wytrzymać wynosi 615 kg.
  • Typ: opona zimowa.

    Klasa: premium – najwyższa jakość i najlepsze osiągi.

    Bieżnik: kierunkowy – bieżnik przybiera kształt litery V, co zapewnia oponie bardzo dobre osiągi i krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni.

    Przeznaczenie: samochody osobowe.

    Charakterystyka: Opona Goodyear UltraGrip 8 została stworzona w technologii 3D BIS, która zapewnia jej krótką drogę hamowania, doskonałą przyczepność i prowadzenie na śniegu. Opona bardzo dobrze radzi sobie także na błocie pośniegowym. Za szybkie odprowadzanie błota odpowiadają szerokie barki obwodowe w oponie. Wykorzystanie specjalnej mieszanki tworzywa z krzemionką i żywicami dało oponie jeszcze lepsze osiągi na mokrej drodze. Opona charakteryzuje się również doskonałymi osiągami na suchej nawierzchni. Jest to możliwe dzięki centralnemu żebru bieżnika i gęsto umieszczonym rowkom hybrydowym. Otwierające się rowki obwodowe skutecznie chronią przed aquaplaningiem. Natomiast lekka konstrukcja tego modelu pozwala uzyskiwać małe opory toczenia, a co za tym idzie niskie zapotrzebowanie na paliwo. Gęściejsza sekwencja bloków bieżnika w połączeniu z doskonałym surowcem, z którego powstała opona gwarantuje również niski poziom hałasu.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE Nr 1222/2009 od listopada 2012 na oponach pojawia się nowe oznakowanie w formie etykiet przyklejonych na oponie. Przepis ten obejmuje wszystkie opony do samochodów osobowych, lekkich pojazdów dostawczych i dużych samochodów ciężarowych.
Na etykietach ukazane są 3 parametry: opór toczenia, hamowanie na mokrej nawierzchni oraz hałas zewnętrzny.

Oszczędność (opór toczenia)

Klasa A to opona najbardziej oszczędna (o najmniejszych oporach toczenia), a klasa G to opona najmniej oszczędna (o największych oporach toczenia). Wielkość oporów toczenia wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin przez samochód. Im większe opory toczenia, tym wyższe spalanie paliwa i emisja spalin.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

Klasa A to najkrótsza droga hamowania, a klasa G to najdłuższa droga hamowania. Hamowanie na mokrej nawierzchni oznacza zdolność opony do utrzymania przyczepności na mokrej drodze. W praktyce, im lepsza klasa tego parametru, tym lepsze właściwości na mokrej nawierzchni. Jest to istotny parametr dla zachowania bezpieczeństwa na drodze.

Hałas zewnętrzny

Hałas wytwarzany przez opony przejeżdżającego auta określany jest za pomocą symbolu fal: 1 fala to opona cicha, a 3 fale to opona głośna. Ponadto, obok pojawiają się konkretne wartości głośności opony wyrażone w decybelach (dB).